Glycine - A long story
Een tijdje geleden werd ik lid van dit forum. Eigenlijk geen goed idee, want ik ken mezelf: ik zie dan te veel mooie producten en daar word ik hebberig van.
Dat heb ik niet alleen met horloges, maar met alles wat ik verzamel en dan in de bijbehorende fora of FB pagina’s.
Ik zie hier veel merken en modellen voorbij komen. Het merendeel boeit me niet of weinig. Maar er komen zeker modellen en merken voorbij die mijn aandacht trekken: o.a. Sinn, Laco, Stowa, maar ook het mooie Glycine. Een eigenwijs en bescheiden merk. Iets wat mij enorm trekt. Laat al die schreeuwerig lelijke Rolexachtige dingen maar aan mij voorbij gaan. Doe mij maar wat anders en mooiers.
De eerste Glycine die ik kocht was de Combat 6 Vintage. Een mooie field watch, netjes afgewerkt, en voor een automaat redelijk plat. Een rustige en strakke wijzerplaat.
Hij “zit” echt om je pols. Totale verliefdheid.
Daarna zat ik wat op Catawiki rond te neuzen en daar kwam een Combat Sub voorbij. Met gele details. Even een gokje wagen en bieden. En dan voor een mooie prijs de veiling winnen!
Ook zo’n goed zittend exemplaar. En weer zo mooi afgewerkt. En een mooi bekkie. Verliefdheid 2.
Ik begin zo wel een beetje een Glycine fanboy te worden. Ho, stop! Dat wil ik niet! Ik ben niet zo’n fanboy type. Nooit geweest ook.
Dan komt de AirMan Base 22 GMT voorbij op Chrono24. Hmmm. Apart ding. Niet al te klein (42mm) dus dat moet goed gaan. Ik hou namelijk niet van kleine horloges. Minimaal 42mm moeten ze eigenlijk wel zijn. Tenzij ze echt zo fraai zijn dat ik wel moét. Maar dat gebeurt niet heel vaak.
Horloge komt binnen vanuit Duitsland. Uitpakken, omdoen, en meteen teleurgesteld zijn. Wat een klein dragend toestel is dat…. En de two face dial is ook niet echt mijn kopje thee.
Hmmm. Toch maar het voordeel van de twijfel gunnen.
Na een paar keer dragen kan het ding me nog niet bekoren. Echt balen. Even nog laten bezinken. Even aankijken.
In de tussentijd kwam ik nog een hele mooie Glycine Stratoforte Chrono tegen op eBay, en die heb ik en passant zwischen Nase und Lippe ook nog aangeschaft. Wat een ding: groot, zwaar, mooi. Echt een mannenhorloge.
Nee. Ik ben geen fanboy.
Maar ik had op Ten 2 Two een mooie Combat Chrono voorbij zien komen. Bijzonder toestel met een aparte dial. Die wilde ik eigenlijk ook wel hebben.
Maar ja, ik had al wat horloges gekocht de laatste tijd.
Toch om de paar dagen even kijken of ie al weg is. Nee nog niet. Wat te doen?
Jaap @SuperC maar mailen en vragen of er nog rek zit in de prijs.
Er zit een band aan die ik niet mooi vind, maar wel van een merk wat een hoop geld kost. Dus aan Jaap gevraagd wat het toestel kost zonder de band.
Hmmmmm dan wordt het ineens aantrekkelijk….
“Goeie prijs Jaap, maar ik moet dan eerst m’n AirMan kwijt zien te raken”.
“John, je kunt m ook inruilen bij me, ik wil m wel hebben”.
Say whaaaat? Dat is interessant!!!
Maar ja, ik verlies er wel wat geld aan in 1 maand tijd. Want Jaap moet m natuurlijk ook nog kunnen verkopen. Logisch.
Aan de andere kant: ik ga m denk niet meer dragen, en dan blijft ie in m’n box, terwijl ik die Chrono wel heel mooi vind.
En dan moet ik er dus mee gaan leuren. Bah.
Wat te doen, wat te doen….
Even over denken en laten bezinken.
Ik heb de AirMan toch maar op MP gezet van de week om te kijken of ik er nog iets uit kan trekken. Maar ja, MP heh. Daar willen de mensen alles voor 5 euro of minder hebben.
Uiteindelijk de knoop doorgehakt. Ik ga de deal maken met Jaap.
Afspraak gemaakt voor vandaag. Vanuit het Westen des lands richting Hilversum gereden in het zonnetje. Bij Jaap kreeg ik een lekkere bak koffie en onder het genot daarvan even zitten babbelen over horloges en roddelen over dit forum
Jaap is een aardige vent, reeël met z’n prijzen en hij was ook blij met mijn AirMan.
Ik hoop voor hem dat hij m snel zal verkopen.
Ik ben echt superblij met mijn nieuwe aanwinst.
Genoeg geOHd. Foto’s!
De dial heeft een hele bijzonder grijze sundial-achtige uitstraling die heel lastig te fotograferen is. Maar ik heb m’n best gedaan.
En nog een foto van Ten2Two met de band eraan die ik niet wilde, maar waarbij de dial te zien is zoals deze de werkelijkheid raakt
Deze band in vintage style heb ik gekocht en hoop ik snel binnen te hebben