NA: Glycine Combat Chronograph

Soms kan het gebeuren dat je in korte tijd onverwachts een nieuwe aanwinst hebt. In mijn geval zelfs twee nieuwe aanwinsten! In dit topic de Glycine, mijn andere nieuwe aanwinst maak ik binnenkort een topic voor aan.

Ik was al enige tijd (enkele maanden) rond aan het kijken naar een automatische chrono. Kon niet echt iets vinden wat mijn aandacht trok en binnen budget was. Tot ik op een dag, uit verveling, eens op Glycine zocht op marktplaats. Tot mijn verbazing trof ik daar een Combat Chronograph aan voor een redelijke prijs. Meteen gereageerd en twee dagen later kon ik het horloge ophalen.
Bij aankomst bleken er nogal wat krassen op het glas te zitten. Het was een domper, maar gelukkig kan een nieuw glaasje relatief goedkoop geplaatst worden. Toch maar gekocht dus!

De dag erna naar de horlogemaker gebracht. Vanwege wat miscommunicatie en het moeten bestellen van een ander (dikker) glaasje heeft het uiteindelijk bijna 4 weken geduurd voordat ik de Glycine terug had. Gisterenavond kon ik hem eindelijk weer in ontvangst nemen!

Glycine Combat Chronograph 3838.
7750 Valjoux uurwerk
43mm diameter.
22mm lugs.

Over het bandje ben ik nog niet helemaal uit. Tips zijn dus welkom!


Bedankt voor het kijken en fijne kerst.

Peter

4 likes

Betrouwbaar werkpaard, ik heb mijn chrono al vanaf 1998 en bevalt nog steeds.

Clockwise had ze destijds in de collectie misschien dat Ruud nog banden heeft.
Als deze ook een lugbreedte heeft van 24 mm is het heerlijk bandenwisselen.
Veel plezier van je aanwinst

1 like

mooie aanwinst, wel lijken de lugs best lang, iets wat Longine ook vaak heeft, maar als jij het kan hebben is het geen probleem natuurlijk:-) geniet er van.

1 like

Mijn polsen zijn niet gigantisch met 17.5cm, maar ik heb net geen overhang van de lugs. Past nog net dus!

Mooi! Andere band zou kunnen maar hier is ook niks mis mee. Ik zou dan weer voor bruin gaan.

1 like

Erg mooi horloge.
Het geheel spreekt me erg aan.
Staat goed om je pols.
Daar ga je lang van kunnen genieten.
Enjoy.

1 like

Mooie klok, veel plezier ermee.

1 like

Nice & Enjoy!!

1 like

Heel mooi! Ik kende dit model nog niet, veel plezier ervan!

1 like