Ik heb 'm hier nog nog niet voorbij zien komen, dus hierbij mijn nieuwe NA: de Glycine Combat Sub 39!
Ik heb de Glycine nu anderhalve week om de pols en ik ben er heel erg tevreden mee. De specs:
Diameter: 39mm
Lug-to-Lug: 46mm
Dikte: 11mm
Lug afstand: 20mm
Uurwerk: GL 224 (Sellita SW-200-1)
Unidirectional bezel met 120 clicks
Screw down crown
Saffier
300m water resistance
Ik was al een tijd op zoek naar een kleinere duiker - want helaas niet gezegend met brede polsen. Ik heb nog een tijdje getwijfeld over de 36mm variant, maar vond de kleurstellingen van 39mm versie mooier. Daar komt bij dat de 36mm versie 1mm dikker is (12mm ipv 11mm). Ben uiteindelijk gegaan voor de GL0406, met de zwarte wijzerplaat en rode bezel - wat een topper! De vergelijking met de Tudor BB is snel gemaakt, maar dat is me om het even.
Het enige wat beter had gekund is de stalen band. Om onduidelijke redenen is er voor gekozen de middelste links te polijsten - en dat valt een beetje uit de toon bij de rest van het horloge/band. Verder is het resizen van de band, ehm,… uitdagend (splitpennenhel). Anyhow - er is een trits NATOs en tropics onderweg om regelmatig te kunnen wisselen.
Tot slot - ben je op zoek naar een duiker met beperkte diameter, met een gangbaar automatisch uurwerk, 300m waterdichtheid, saffier en een ruime keuze aan kleurstellingen? Grote kans dat je bij deze Glycine uitkomt!