Dag allemaal,
Graag introduceer ik mijzelf nog even en daarnaast vooral ook de nieuwe aanwinst. Mijn naam is Joost (duh), 27 jaar oud en ben sinds kort lid van dit forum. Ik heb als eerste ‘echte’ horloge een Hamilton Khaki Field Ti 38mm (H70205830) gekregen van mijn ouders en vriendin voor mijn afstuderen. Een horloge waar ik alleen al wegens de warme gevoelens nooit afstand van zal nemen en dan ook met veel plezier draag.
Omdat dit horloge op een leren band komt, wat in de zomer toch wat plakkerig kan worden en daarnaast niet erg water bestendig is, was ik dus op zoek naar een horloge om hier op aan te sluiten. Een lekkere zomer beater dus om de collectie (voor nu) compleet te maken. Ik heb redelijk dunne maar platte polsen met 16.5cm omtrek, en wist dus dat de afmetingen van de Hamilton eigenlijk perfect waren.
Na wat zoeken ben ik bij de Glycine Combat Sub 39 terecht gekomen. Een horloge wat top aan mijn wensen voldoet; Lug to lug van 46mm, 11.2mm dik, GL224 movement (SW200-1 gebaseerd), 300m waterdichtheid, schappelijk geprijsd (565eu) en degelijk in elkaar gezet als ik de reviews moest geloven.
Enige twijfel was de deels gepolijste stalen band, maar daarover later meer. De bestelling was afgelopen dinsdag geplaatst en donderdag stond FedEx op de stoep! En daar was ie dan (excuseer de wat beroerde foto):
De pret zat er goed in, alleen was die glimmende band dus nog wat een doorn in het oog. Er is dus een Erika’s Original MN besteld. Deze is nog niet in huis. Een update daarover volgt nog. Tot die er is moest er wel wat gedaan worden aan de glimmende band. En ben ik dus zelf aan de slag gegaan met een 3M Scotch Brite pad. En het resultaat mag er zijn naar mijn mening!
Voor:
Na:
En dus was het horloge klaar voor gebruik! Ik heb m nu een paar dagen om mn pols en heb er al een aantal complimenten op gekregen. Ook ben ik zelf al erg gewend aan de stalen band, ondanks dat ik er aan het begin eigenlijk helemaal geen fan van was. Nu vind ik het eigenlijk best fijn dragen! Nog even een paar fotos voordat we verder gaan met de goede en wellicht wat mindere punten die ik tot dusver heb gevonden.
Goede punten:
- Het formaat is echt top!
- Specificaties zijn op papier ook super.
- De afwerking van de kast heb ik ook echt niks op aan te merken. Geen enkele scherpe hoek of rand.
- Bezel is heerlijk ‘clicky’ en heeft erg weinig speling. Voelt erg degelijk aan. Wellicht zelfs wat moeilijk te draaien wegens de erg platte coin bezel ribbel.
- Kleur verandert mooi in direct zonlicht waarbij de subtiele sunburst dial pas zichtbaar wordt. In het donker lijkt het horloge bijna zwart.
- De band vind ik best comfortabel, maar ik heb weinig referentie op het gebied van stalen banden.
- Lume van de wijzers en pip is netjes sterk en laadt snel op. Rest van de lume heeft wat langer nodig om op te laden, maar is zeker goed zichtbaar in pikkedonker.
Mindere punten:
- Bezel is net een beetje misaligned. Het is echt heel minimaal. Merk het eigenlijk bijna niet
- Secondewijzer is net een beetje krom… dit vind ik wel apart. Wederom moet je wel heel goed kijken, dus eigenlijk zit ik er niet echt mee.
- GL224 movement varieert nog al in snelheid. Als je het horloge op zn rug legt loopt ie +16 spd. Met de kroon/3 uur omhoog is dit +2 spd. Wellicht wordt dit wat minder bij langer gebruik. Nu gedurende de hele dag gebruiken is hij in totaal 4 seconde verder voor gaan lopen. Kan ik best mee leven.
- Ondanks dat de band comfortabel is had een ‘on the fly’ verstelbare sluiting leuk geweest. (Wat niet is kan nog komen natuurlijk
)
Dit zijn mijn ervaringen tot dusver in de 5 dagen dat ik het horloge heb. Ik heb er tot nu toe erg veel plezier van en heb dus nog geen seconde spijt gehad van mn aankoop. Absoluut een goeie bang voor buck!
Groeten,
Joost