NA: Glycine Combat Sub GL0089

Na de verkoop van een drietal horloges die ik weinig droeg, de trekker overgehaald en een Combat Sub aangeschaft.

Ik wou al lang eens een bicolor horloge met rosé pvd accenten uitproberen en daarmee kwam ik uit bij dit dressy duikhorloge, de GL0089. Met z’n 42mm diameter en een dikte van slechts 10,6mm is deze verassend plat voor een duiker.

Binnenin zit een ETA 2824-2 élaboré, net boven de standard en onder de top versie van dit kaliber. De bovenzijde van de kast en de lugs zijn gesatineerd afgewerkt, de zijkanten en de rest is hoogglans gepolijst. De wijzerplaat is uitgevoerd in mat blauw met een opgelegd Glycine-logo en is heel goed afleesbaar.

De wijzers, bezel en de geschroefde kroon zijn uitgevoerd in rosé pvd met een aluminium bezelinsert. Dit doet het geheel wat meer neigen naar een dress-duiker dan een echte toolwatch.

Blijkbaar is de overgangsperiode met het gebruik van het oude en nieuwe logo op hetzelfde horloge voor de kroon en het achterdeksel voorbij.

Het enige wat nog het oude logo heeft is de rubber/siliconeband, die trouwens heel comfortabel om dragen is.

Zo, voorlopig heel tevreden over de aanschaf, de tijd zal het uitwijzen of ik het bicolor gegeven leuk blijf vinden.

Over en uit. Bedankt voor het lezen.

32 likes

Mooie aanwinst, ben ook benieuwd hoe de bi-colour zal bevallen.

1 like

Mijn beste,

Chapeau!!
Ziet er beminnelijk uit!!
Ik wens je er een sportieve tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd, veel draagplezier!

1 like

Mooi John! Geniet ervan!

1 like

Wel een gave kleurencombi.
Dat blauw steekt mooi af

Veel draagplezier

1 like

Mooi horloge! :ok_hand: Heel veel plezier ermee gewenst!:slightly_smiling_face:

1 like

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst :+1:

1 like

Mooi hoor, die van mij is nog onderweg :innocent:
Zwart weliswaar, geen bi-color.

1 like

Gefeliciteerd met je NA.
Bijzondere kleuren combinatie!

1 like

Proficiat!
Is deze er ook met two tone bracelet? Zou een leuk probeersel zijn voor mij, ik kijk steeds meer naar two-tones.

Bedankt!
Combat SUB GL0081 heeft een two tone bracelet Logie, maar dat is geelgoud pvd ipv rosé en met arabische cijfers op de plaat.

1 like

Tnx!

Chique en sportief tegelijk :ok_hand:t3:

1 like

Mooie Glycine zeg. Prachtige blauwe kleur. Veel geluk ermee.

1 like

Ik ben niet zo’n Sub-liefhebber, maar dit is toch wel een geslaagde combinatie zo. Veel plezier ermee :smiley:

1 like

Super :+1:

1 like

Prachtige aanwinst, en een mooi merk met een rijke traditie. Lijkt me zeer comfortabel dragen met zijn bescheiden dikte. Veel plezier ermee!

1 like

Mooi merk, mooie klok!

1 like

Na 3 dagen de Glycine bicolor nog absoluut niet moe. Het is een heel comfortabele combinatie om dragen en de bescheiden dikte ligt inderdaad aangenaam op de pols. Dat kan ik echt appreciëren in dit model.

Nog een tweetal snelle lume-shots. :dark_sunglasses:
Ook op dit vlak valt de Combat Sub niet tegen…

1 like