NA Glycine DC-4

Nooit gedacht dat het mij zou overkomen een beetje fanatiek te worden in het verzamelen van horloges.
Jaren geleden ben ik mij in de Fliegers gaan verdiepen, na jarenlang wat vrijblijvend rondgekeken te hebben.
IWC trok mijn aandacht. Ik reed Saab, waaronder een oud model 900.
Bij de aanschaf van een gele Saab cabrio (genaamd Mellow Yellow) kreeg je gratis (uiteraard betaalde je het zelf, sigaar uit eigen doos…) een IWC titanium Mark 11, met een gele band in de kleur van de auto of andersom.
Onbereikbaar voor mij, maar het beeld van dit horloge bleef in mijn hoofd hangen.
Uiteindelijk kocht ik, na speurwerk op dit forum, vorig jaar een IWC Spitfire, waar ik echt blij van werd en nog ben.

Klaar toch? Nou…
Niet helemaal dus. Het merk Glycine kreeg mij te pakken. Met name de Airman, in diverse uitvoeringen, zag ik wel zitten.
Bij een min of meer toevallige zoektocht op marktplaats zag ik een Glycine Airman Vintage 1953 uitvoering (limited 1000 stuks) voor een redelijke prijs. Uiteindelijk, na goede raad van medeforummers, overgegaan tot aankoop. Het bleek een horloge wat door een forumlid verkocht was. Met een geschiedenis die dus bekend was. Dat scheelt alweer in onzekerheid…
Prachtige Purist versie (24-uur horloge) in bijna nieuwstaat.

Klaar! Nou, niet helemaal…

Op het forum circuleerden mooie foto’s van de Glycine Base 22 Purist, en daar kreeg ik wel zin in…zeker in de wit/zilver uitvoering. En wie zoekt zal vinden.
Een ongedragen Base 22 in nieuwstaat uit Duitsland. Uitonderhandeld en aangeschaft. PostNL bijna door de brievenbus heen getrokken, spannend!
In absolute nieuwstaat en met Duitse precisie compleet geleverd, tot en met stickers en vloeipapier.

Blij! Klaar!
Nou, niet helemaal…
Een allert op een horlogeverkoopsite, riep dat er een nieuwe Glycine Airman in de verkoop ging. Dit horloge bleek van de dezelfde verkoper te zijn als de Base 22.
Het ging om een DC-4 Purist versie, die lijkt op de Vintage 1953, echter met een zwarte wijzerplaat en groenige wijzers en een behoorlijke bak lume.
Weer als in nieuwstaat omschreven.
Na enig onderhandelen deze aangeschaft en gaat komende week de horlogekist vullen.
afbeelding
Klaar? Nou, voorlopig wel!
Dank voor het lezen.

27 likes

Leuk om te lezen :joy:, gefeliciteerd :+1:t2:

1 like

Mag ik weten welke site dat is? C24?

Enne… heel veel plezier met het wachten.
En zoeken naar de volgende :joy:

1 like

Mooi stukje hoor :joy:
Volgens mij ben je toch nog niet helemaal klaar hoor, komt er vast nog één :wink:

1 like

Dat is Chrono24, daar kun je een zoekopdracht geven met een alert via e-mail.
Wel eerst lid worden van de club…

1 like

Nou…
Soms komt het gewoon op je weg en zie je dat het een mooi kans is om wat bijzondere horloges aan te schaffen. Ik doe dat niet in het wilde weg hoor.
Het type horloge, de staat waarin het verkeert, de prijs, maken uit of ik doorga met een aanschaf. Het moet ook leuk blijven.
Het horloge moet je “raken”, en passen in een collectie. Voor mij tool watches, met name Fliegers en een enkele duiker.
Bovendien moet het een hobby blijven en geen roeping, niets dwangmatigs. Het moet bij je passen, maar niet je identiteit gaan bepalen. Ook niet kopen om anderen te imponeren, maar voor je eigen plezier zoeken, speuren, wikken en wegen en veel lezen over de achtergrond, zodat je geen verkeerde onlogische dingen doet. Je krijgt ze immers niet bij een pakje boter kado…

2 likes

Volkomen mee eens, het is ook precies zoals ik mijn collectie probeer op te bouwen :+1:

1 like

Ik heb bij chrono een zoekopdracht met prijsalarm staan voor een Tag Heuer Carrera Calibre 6.
Kreeg gisteren een prijsalarm i.v.m. een mooie prijsdaling :sunglasses:

2 likes

Dacht het al. Vandaar dat ik C24 neerzette.
Ik ga eens kijken, ik kende die alerts nog niet.

1 like

Als je een zoekopdracht opgeeft, kun je die bewaren, zo krijg je steeds nieuwe meldingen.
In die zoekopdracht kun je ook een prijsalarm vastzetten. :+1:

2 likes

Gefeliciteerd, en vooral dit :point_down:

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een opinie gevraagd heb over een bepaald model. Mijn manier van aankoop: Ik laat een bepaald horloge me opvallen, laat het dan enkele weken/maanden door mijn gedachten vliegen, als het dan niet door een ander horloge verdrongen word, koop ik de handel.
Buiten budget horloges laat ik uiteraard niet toe in mijn gedachten :slightly_smiling_face:

1 like

In verband met de nieuwe types die er aankomen?

Precies, sommige merken kunnen mijn niet echt grijpen. Een enkel model daargelaten.
En als je veel te besteden hebt, kun je het breed laten zien. Maar als je daarna bang bent de straat op te gaan of overtroefd wordt door een maatje met een nog duurdere uitvoering, of gelieerd wordt aan foute activiteiten, dan houdt het wel op.
Het is een prachtige hobby, geen levensvervulling.

1 like

Mijn alert kwam om 01.00 uur afgelopen nacht…
Dat was boffen. Gelijk ook in alert stand…:sweat_smile:

1 like

Mooi setje zo!

1 like

Dat niet, eigenlijk idem aan de werkwijze van @Colnago.

Als ik op Chrono een bepaald horloge tegenkom zoals de THCarrera, dan zet ik die in mijn favorieten daar, en zet het prijsalarm aan.
En dan komt het “laten bezinken” als het na een tijdje nog steeds “kriebelt” dan wordt het de mijne.
Het prijsalarm geeft niet direct de doorslag, maar het helpt wél.
Als ik een horloge koop, dan gaat hij dus ook niet meer weg, ik “flipper” dus niet.

2 likes

Flipperen zit er bij mij ook niet in. Heb trouwens pas trustlevel 1, dus mag nog niets verkopen.
Flipperen is dus alleen voor :dolphin:

2 likes

Tof hoor, veel plezier ervan :ok_hand:

1 like

Ik prijs mijzelf gelukkig met mijn Saab 900 steilneus uit 1986 en Glycine Air Man 1 24 hour dial in 36 mm. Mijn oude ogen vinden echter dat ik beter de zwarte versie had kunnen kopen. Dus wellicht binnenkort helaas met fikse tegenzin in het blauwe gedeelte.

2 likes

Wij zijn een apart ras hier hoor. :joy: kom je niet veel tegen

mijn stats op het forum: :v: gekocht; :ok_hand: verkocht

2 likes