Nooit gedacht dat het mij zou overkomen een beetje fanatiek te worden in het verzamelen van horloges.
Jaren geleden ben ik mij in de Fliegers gaan verdiepen, na jarenlang wat vrijblijvend rondgekeken te hebben.
IWC trok mijn aandacht. Ik reed Saab, waaronder een oud model 900.
Bij de aanschaf van een gele Saab cabrio (genaamd Mellow Yellow) kreeg je gratis (uiteraard betaalde je het zelf, sigaar uit eigen doos…) een IWC titanium Mark 11, met een gele band in de kleur van de auto of andersom.
Onbereikbaar voor mij, maar het beeld van dit horloge bleef in mijn hoofd hangen.
Uiteindelijk kocht ik, na speurwerk op dit forum, vorig jaar een IWC Spitfire, waar ik echt blij van werd en nog ben.
Klaar toch? Nou…
Niet helemaal dus. Het merk Glycine kreeg mij te pakken. Met name de Airman, in diverse uitvoeringen, zag ik wel zitten.
Bij een min of meer toevallige zoektocht op marktplaats zag ik een Glycine Airman Vintage 1953 uitvoering (limited 1000 stuks) voor een redelijke prijs. Uiteindelijk, na goede raad van medeforummers, overgegaan tot aankoop. Het bleek een horloge wat door een forumlid verkocht was. Met een geschiedenis die dus bekend was. Dat scheelt alweer in onzekerheid…
Prachtige Purist versie (24-uur horloge) in bijna nieuwstaat.
Klaar! Nou, niet helemaal…

Op het forum circuleerden mooie foto’s van de Glycine Base 22 Purist, en daar kreeg ik wel zin in…zeker in de wit/zilver uitvoering. En wie zoekt zal vinden.
Een ongedragen Base 22 in nieuwstaat uit Duitsland. Uitonderhandeld en aangeschaft. PostNL bijna door de brievenbus heen getrokken, spannend!
In absolute nieuwstaat en met Duitse precisie compleet geleverd, tot en met stickers en vloeipapier.

Blij! Klaar!
Nou, niet helemaal…
Een allert op een horlogeverkoopsite, riep dat er een nieuwe Glycine Airman in de verkoop ging. Dit horloge bleek van de dezelfde verkoper te zijn als de Base 22.
Het ging om een DC-4 Purist versie, die lijkt op de Vintage 1953, echter met een zwarte wijzerplaat en groenige wijzers en een behoorlijke bak lume.
Weer als in nieuwstaat omschreven.
Na enig onderhandelen deze aangeschaft en gaat komende week de horlogekist vullen.

Klaar? Nou, voorlopig wel!
Dank voor het lezen.