NA: GMT Master 🥕 🍺

Oke, één post in het Wat dragen we vandaag-topic was misschien een beetje summier, maar net na de uitreiking van de Pellikaan en het NA topic van The Second Greatest Watch Ever Made vond ik het niet gepast om daar meteen overheen te klappen, want het is natuurlijk geen wedstrijd.

Desalniettemin vond ik het één dag later wel tijd worden om mijn nieuwe aanwinst even te delen. Deze behoeft geen begeleidende sfeermuziek want geef toe, je hoort nu zelf die kerkklokken al luiden op de achtergrond. (moment van schrijven: zondagmorgen)
Vooropgesteld: wanneer ik één merk zou mogen kiezen zou dat Omega zijn en zou ik geen Rolex kopen vanwege het merk alleen. Maar ze hebben wél geniale horloges gemaakt. Sommige die je (lees: mijn) hart best een beetje sneller kunnen doen kloppen.
Dit is voor mij zo’n horloge. Het heeft de ultiem foute eighties-sfeer met goud en bruin en een glimmende two-tone, maar het voelt niet fout. Het voelt als cult, een stukje geschiedenis. Maar dan stoer.
Die heerlijke rammelband zoals good-old Clint Eastwood hem ook in een aantal van zijn films en daarbuiten heeft gedragen.

Hij heeft lekker wat krassen en butsen, maar is nog nooit gepolijst geweest, wat voor mij wel een dilemma is, helemaal scherp laten maken of juist het karakter erin laten zitten.

Dit horloge heeft alles wat een vintage horloge hoort te hebben: krassen, butsen, plexi, een klemmende bezel en check die perfect matchende kleur van de datumschijf vooral even.

Ik ben ermee in mijn nopjes. Foto’s:

189 likes

Een plaatje! :heart_eyes::heart_eyes:

Zou hem zo laten, mooi met karakter :ok_hand:

4 likes

Wat een gaaf horloge! Gefeliciteerd!
Mooi pocketshot trouwens, hij staat je goed.

1 like

Mooi hoor, gewoon zo laten

1 like

Gaaf! Van harte :+1:

1 like

Ik ben niet van de vintage. Maar als ik er 1 zou overwegen dan zou deze hem kunnen zijn
:+1:

2 likes

Mooi man👌. Gefeliciteerd toppertje.
Wat de krassen etc betreft… Weg ermee. Dat gezever over vintage moet krassen, butsen en weet ik veel wat voor enge ziektes nog meer, zijn gewoon excuses :wink:. Je koopt toch ook geen oldtimer met roest erc om 'm vervolgens niet op te knappen. Krassen en butsen fantastic maar dan wel door jezelf gemaakt.

3 likes

Ja, ik neig daar voorlopig ook naar. Maar als je bijvoorbeeld ziet hoe fenomenaal scherp die Day-Date van @HanDavinci weer is gemaakt van ontglipt mij wel een beetje kwijl uit de mondhoek.
Daar staat dan wel weer tegenover dat dit wel veel meer een toolwatch is, dus je zou kunnen zeggen dat het er nu eenmaal bijhoort.

2 likes

Had jij er niet ook eentje?

Nogmaals gefeliciteerd, en laten opmaken kan altijd nog :+1:

1 like

Lekker hoor! Genieten

1 like

Gewoon doen wat jij wil, als de gebruikssporen je blijven storen, doen zoals Han heeft gedaan, als je het een plekje kunt geven, zoals het nu is laten.

1 like

Wow echt super mooi! En super leuke foto’s ook. :grin:

Gefeliciteerd met je NA!

1 like

Uiteraard op de uitreiking al even vast mogen houden en ik moet zeggen dat t een top kleuren combi is, veel gaver dan zwart.
Proficiat @flowert met deze topper :star_struck:

1 like

Geweldig mooi :star_struck:
Veel draagplezier :+1:

1 like

Deze is wel kicke zeg! Gefeliciteerd ermee :slight_smile: :+1:
En lekker het ‘karakter’ zo laten. Gebruikerssporen komen er vroeg of laat toch op

3 likes

Wat een lekker ding :heart_eyes:
Gefeliciteerd ouwe!

Mocht je de band willen opfrissen dan hoor ik het wel!

1 like

De likes Zijn op, maar wat een lekkere kleurencombinatie. Gefeliciteerd met de aanwinst!

1 like

Heerlijk horloge :heart_eyes:

1 like

Zowel fout als geweldig, m.i. de mooiste vintage GMT Master!

Zo lang je je zelf niet aan de gebruikerssporen stoort zou ik het zeker lekker laten zo! Laten opmaken kan altijd nog, teruggaan naar deze staat niet :wink:
Gewoon dragen met plezier en een krasje meer of minder voor lief nemen :blush:

1 like