Toch ook maar even een apart topicje voor dit horloge👍
Het knaagde al een tijdje en met de introductie van de nieuwe Rolex GMT Master op Baselworld wist ik het zeker, ik wilde ook weer een nette, semi-vintage GMT Master. Geen 1675 of andere plexi variant want daarvan zijn de prijzen de laatste tijd echt absurd hoog geworden, maar een praktische versie met saffier zodat hij ook lekker mee op vakantie en in het water kan.
Er moest echter wel een horloge voor weg en ik overwoog daarom om afscheid te nemen van een van mijn Autavias (zie dit topic: Dilemma opgelost! Autavia of GMT-Master?)
Gelukkig dat er volop werd meegedacht waardoor de Autavia is gebleven en mijn Submariner is vertrokken. Bedankt aan alle meedenkers!!!
Wat is het dan geworden? Een ref. 16700!
Waarom? Omdat deze nog een makkelijke datumverzet heeft en het feitelijk de laatste van de GMT Masters is, opgevolgd door de GMT-Master II. Daarnaast heeft deze een erg mooi patina en door het feit dat er diverse inserts op kunnen heb ik nu eigenlijk 3 nieuwe horloges in één
Is makkelijk te doen. Bezel eraf wippen, insert eruit duwen en andere erin, klemt vast, geen lijm nodig. Alleen goed opletten dat t veertje niet wegspringt…
Chapeau!!
Een grandioze aanwinst om op gezette tijden dit magnifieke horloge te blijven bewonderen!!
Ik wens je derhalve een aangename tijd met deze imposante globetrotter.
Gefeliciteerd met de aanwinst.
Die faded bezel vloekt nogal met de nette staat van de rest van het horloge, dus zie dat je een nettere vindt.
Veel plezier ermee!