NA: goede wijn behoeft geen Kranz....

…maar ik weet niet of dat ook voor dit horloge geldt. Het heeft een blijkbaar iconische status gekregen omdat het gedragen werd door Gene Kranz, een NASA Chief Flight Director die dit horloge droeg terwijl diverse Apollo missies naar de maan gingen (eentje bijna, in overdrachtelijke zin dan).
Hoe het ook zij, Seiko heeft dit horloge in vrijwel zijn originele vorm onlangs heruitgegeven en ik vond hem wel cool. Het is een limited edition van 9.999 stuks (voor beide varianten dus, op 2 na, 20.000 stuks), en hoe limited is dat nou, maar ik zie hem op de Seiko site toch al als “not available” staan.
Ik had geen zin gisteren in het geklooi met de band (en de blauwe sticker op de achterkant valt er als een bloedkorstje ook vanzelf wel een keer af), dus ik heb hem vooralsnog op een milanees gezet, en dat ziet er m.i. best prima uit.

93 likes

Gefeliciteerd met je mooie aanwinst😀

1 like

Crisp!

1 like

Proficiat, mooi horloge.
Veel draagplezier!!:watch:

1 like

Mooie kastvorm, en top dat ze het oude logo hebben gebruikt. Tien punten!

1 like

Ik kijk er likkebaardend naar.

1 like

mooie aanwinst :facepunch:t2:

1 like

1 like

Lekker :ok_hand:

1 like

Ik vind hem prachtig en heb hem al een keertje omgedaan bij de juwelier. Ik vond 'm prima aanvoelen voor mijn smalle pols.

Serieuze vraag, hoe betrouwbaar is die 10 bar rating zonder schroefkroon?
Zou ik daar echt met een gerust gemoed mee kunnen zwemmen?

6 likes

Ik vind 'm heel mooi! Veel plezier ermee!

Meh, ik zou 'm toch liever op staal, rubber of Sailcloth zien maar dat is persoonlijk.

Sowieso vind ik 'm echt mooi gemaakt zonder moderne fratsen.

3 likes

Erg mooi! Gefeliciteerd

1 like

10 bar kun je mee zwemmen, al vind ik het ook altijd wat griezelig zonder schroefkroon.
Gewoon zorgen dat de kroon niet per ongeluk open gaat onderwater. Daar zit het voordeel van de schroefkroon.

1 like

Gefeliciteerd, heel mooi!

1 like

Ik vond het Speedmaster-gelul al slap maar dit is nog nog een tandje erger

Dat heeft zo’n mooi horloge toch helemaal niet nodig :slightly_smiling_face:
Gefeliciteerd met de aanwinst!

3 likes

Prachtige Seiko, geniet ervan :+1:

1 like

Mijn beste,

Een magnifieke aanwinst.
Gefeliciteerd!!

Ik wens je er een fijne tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Leuke post :grinning:

Puh puh :rofl:

Denk dat de gemiddelde HFer nog nooit van deze man af wist een half jaar geleden?

De marketing machine van Seiko draait overuren :crazy_face:

1 like

Mooie NA!

1 like