NA - Gokje op Vinted

TLDR Gokje gewaagd op vinted met een Seiko grand quartz voor weinig; pakte goed uit. Beeld onderaan.

Ik had de oude grand quartz modellen van Seiko al langer in de kijker. Het strakke ontwerp sprak me aan: mooie kasten, dunne donkere wijzers en scherpe, opgelegde indices op een witte plaat. Simpel, strak, beetje onder de radar, maar toch met een soort ‘pop’.

Af en toe op Chrono, Ebay, Vinted kijken, mooi mooi mooi, maar toch niet de trekker overgehaald. Ik had me nog nooit aan vintage gewaagd, en ondanks veel inlezen zag ik beren op de weg: wat als t nep blijkt, wat als het toch een gaar exemplaar is, wat is een redelijke prijs etc. etc. etc.

Nu kwam er een voorbij op vinted voor een bedrag waarvoor me dit allemaal niet boeide. So let’s go. Snel gekocht, verificatie service voor een tientje kon er ook nog wel bij, deze gaf groen licht (voor wat het waard is), dus gisteren stond er een pakketje voor me klaar. Horloge ziet er goed uit, loopt prima, bandje erop, happy!

Wat meer research leverde op dit serienummer in September 1977 uit de Suwa Seikosha fabriek kwam, een Seiko fabriek die concurreerde met de Daini Seikosha fabriek. De twee fabrieken produceerden beide Seiko modellen, maar opereerden onafhankelijk van elkaar, naar verluid om door deze interne concurrentie innovatie aan te jagen waardoor Seiko vanaf de jaren 60 een serieuze concurrent werd van de gevestigde Zwitserse merken. Good stuff; voor meer geschiedenis: Daini Seikosha: The Other Seiko Factory - Worn & Wound

Voor zover ik kan nazoeken lijkt het qua nummers en markeringen legit. Misschien is er een expert op het forum die meer weet van deze lijn (en me misschien uit de droom helpt over mijn koopje)? Ben wel benieuwd wie me meer kan vertellen!

Hoe dan ook ga ik hem lekker dragen, want kijk dan - hij ziet er gewoon heel nice uit :sunglasses:

49 likes

Mooie aanwinst :slightly_smiling_face:

1 like

Mooi horloge👌. Veel.plezier ermee

1 like

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee :blush:

1 like

Mooie vondst! Vinted is wat mij betreft marktplaats 2.0. Dit aangezien op mp het horlogeaanbod overspoeld wordt met Catawiki veilingobjecten (en je deze niet meer kunt uitselecteren). Maar wil jouw NA topic niet kapen, gave vonst en veel plezier ermee :+1:t3:

2 likes

Tof exemplaar, mooie combi ook met de band

1 like

Mooie aanwinst

1 like

hij is tof, enjoy! :+1:

1 like

Erg sjiek, geniet ervan!

1 like

Vet! Veel pols plezier! Ziet er echt sjiek uit :sunglasses:

1 like

Nu weet ik niet wat voor jou een koopje is, maar deze specifieke modellen komen nog weleens goedkoop (100-200 euro) voorbij. Ook op het forum. Waarom is me een raadsel. De techniek is bijzonder interessant.

Gefeliciteerd met deze NA. Zelf heb ik m te snel weer verkocht en daar altijd een beetje spijt van gehad.

1 like

Mijn beste,

Goed gedaan!!
Een blijmoedige aanwinst!!

Geniet er met volle teugen van.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Mooie Seiko!

1 like

Gefeliciteerd!

1 like

Heel gaaf! Veel plezier ermee.

1 like

Volgens mij ook.
Prachtige Seiko, die ik zelf ook heb en zeer regelmatig draag. Heerlijk uurwerk en een pracht constructie.
Heel veel plezier ermee.

1 like