NA: Golden Solar Tuna (Seiko SNE498)

Wat beter te doen op een regenachtige vrijdagavond: een stuk in de kraag zuipen of de centen besteden aan een horloge?

Gek genoeg klinkt het laatste tegenwoordig aantrekkelijker.
Ik probeer impulsaankopen te beperken en werk met een shortlist van potentiële horloges. Daar stond al een tijdje de Seiko Jade Monster (SZSC005) op. Geduldig te wachten totdat nieuwe batch beschikbaar zou komen. Half op het lijstje stond een Seiko Tuna. Probleem met menig Tuna is dat deze te groot zijn voor mijn pols. Dus eigenlijk leek ik gewoon voor een 3e generatie monster te gaan. Leek, omdat de Tuna toch bleef knagen… Een SBBN017 zou toch wel passen?

Kijkend naar de verschillende Tuna’s viel mijn oog op de nieuwe Solar reeks. Met 47 mm net weer iets kleiner dan de SBBN017 en lichter. Hmmmm… tempting.

Eerder heb ik gepost dat ik gecharmeerd was van de Lowecast uitvoering van de Seiko Fieldmasters (44/45 mm). Hierbij sprak de gouden versie mij aan, maar hield o.a. de drukke wijzerplaat en wijzers mij tegen.

De gouden accenten van de Fieldmasters zijn blijkbaar wel in het achterhoofd blijven hangen, want de Solar Tuna SNE498 was meteen favoriet van de reeks.

Dusss… Een kleine dilemma. Kiezen voor de lang verwachte Jade Monster of de nieuwe binnenkomer?

Ook maar even mijn oudste zoon om zijn voorkeur gevraagd: de Tuna.

Tijdens de vakantie zag ik er één voorbij komen in het blauwe gedeelte. En dus ging ik op deze waterige vrijdagavond een Tuna ophalen.

Eerste indruk: Pracht ding, past goed en lekker soepele band!

Rest mij nog de foto’s van de aanwinst :heart_eyes:





16 likes

Staat je verrassend goed! Mooi formaat. Hij is groot maar dat is juist badass. Geniet van je aanwinst. :metal:t3:

2 likes

Zijn erg gaaf die golden tuna’s, ben er zelf ook helemaal weg van. Veel plezier met de aanwinst.:+1:

2 likes

Ik denk dat je een goeie keuze hebt gemaakt. Prachtig! Geniet er van!

En nog mooier, je kan er een dag langer van genieten want het is pas vrijdagavond. :wink:

1 like

Damn… Die vakantie hakt er goed in. Aangepast. :+1:

1 like

Thanks. Zwart kleedt goed af zeggen ze :grin:

Echt een topper die nieuwe, mooi formaat en toch niet afwijkend in model van de populaire tuna’s. Bij mij ook favoriet deze :+1:

1 like

Geniet van uw Tuna!

1 like

Heel mooi.
Zwart en goud vind ik altijd een fraaie combinatie.
Veel plezier gewenst van de Tuna.

1 like

Veel draagplezier

1 like

Van harte met deze mooie NA en veel draagplezier gewenst!

1 like

Maar de Jade Monster? Laat je die lopen nu?

1 like

Leuk! Veel plezier ervan.

1 like

Voorlopig wel. De horloge dozen zitten al vol, en er is nog een ander horloge onderweg. Eerst na de vakantie maar eens een kleine opruiming doen.

1 like

Mijn beste,

Ziet er mooi en robuust uit, om lekker lang van te kunnen genieten!!
Ik wens je er dan ook een formidabele tijd mee!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Supermooi horloge, staat ook op mijn verlanglijstje. Echter nu de zomer voorbij is en ik veel op kantoor en bij relaties zit, vraag ik mij af of het model draagbaar is bij een pak/ casual netjes garderobe? Op zich kan alles tegenwoordig (smartwatches zijn ook behoorlijk fors vooral de sport modellen) maar toch even een twijfelpunt… Reageren mag :slight_smile:

1 like

je zit toch niet altijd op kantoor?

Ik twijfel zelf ook om hem te halen, zwart en goud ontbreekt nog in mijn setje en in deze prijsklasse kun je eens een gokje wagen

40 uur per week in een zakelijke omgeving, maar goed wellicht een dresswatch ernaast altijd handig.

Ik heb m net besteld :slight_smile:

Ik ben benieuwd voor welke prijs, mits je dit wilt delen.