NA: Gouden Certina Blue Ribbon

Hoi allemaal,

Hierbij een topic over mijn nieuwe aanwinst (NA). Mocht je geen tijd of zin hebben in een heel verhaal, scroll dan vooral door naar beneden voor wat foto’s. :innocent:

Dit is hem dan: een gold capped Certina Blue Ribbon uit de jaren zeventig.
Toen ik het horlogevirus ergens in 2015 te pakken had, vond ik gouden horloges maar niks en veel te bling-bling om het zo maar te noemen.

Maarja, smaken veranderen in de loop der tijd gelukkig maar :upside_down_face: en ergens vorig jaar zomer, begon het idee in mij op te komen om toch maar eens te gaan kijken naar een gouden dresswatch. Deze moest dan wel vintage zijn.

Na meerdere keren met @Lieuwedv contact te hebben gehad over een aantal gouden vintage horloges die hij te koop heeft, ben ik afgelopen dinsdag naar het mooie Buitenpost gereden om ze eens in het echt te bekijken. Ik heb trouwens al eerder bij Lieuwe een aankoop gedaan en prettige ervaring gehad want ik heb in september van 2020 een prachtige Omega Genéve van hem overgenomen; plaatje voor de sfeer. :stuck_out_tongue:

Onder het genot van een lekkere bak koffie en over horloges gebabbeld te hebben, heb ik meerdere horloges bekeken en om de pols gedaan en, hoewel ze allemaal erg mooi zijn, kwam ik toch telkens weer terug bij deze gouden Certina Blue Ribbon. De strakke en in nette staat verkerende wit/zilveren wijzerplaat en mooie opgelegde markers en Certina logo, gaven voor mij de doorslag. Een ander mooi detail vind ik de aflopende wijzerplaat en het gouden randje om de date-window. Zoals ik al schreef komt deze Blue Ribbon uit de jaren zeventig en binnenin bevindt zich een Certina 25-651 uurwerk die volledig geserviced is en heel strak loopt!

Naast de Blue Ribbon heb ik nog twee bandjes overgenomen om lekker mee af te wisselen, een gouden horloge kan in dat opzicht enorm versatile zijn. :sunglasses: :+1:

Al met al ben ik ontzettend blij met deze gouden Certina Blue Ribbon en wil Lieuwe nogmaals bedanken voor de gezelligheid en het prettig zaken doen. :facepunch:
Nu de foto’s!
Dank voor het lezen,

Groet, Marijn.

43 likes

Niet gelezen,maar wel een prachtige aanwinst :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Hele mooie blue ribbon! :fire: :fire:

1 like

Mooi hoor👌
Het groene bandje vind ik ook erg vet.

2 likes

Mooi! Dat groene bandje staat inderdaad top! :slight_smile:

1 like

Alles gelezen, mooi horloge die Certina. Bandjes passen er ook mooi bij, veel draagplezier met deze dressy watch :ok_hand: :+1:

1 like

Mooi man. Die Geneve is ook in een prachtige staat trouwens. :ok_hand:

1 like

Leuke vintage. Ik heb vorig jaar een Certina DS (first turtleback) van Lieuwe gekocht. Ook dat was een fijne deal.

2 likes

Heeft Lieuwe een shop? Of alles via het blauw? Hij heeft mooie spullekes als ik het zo zie :wink:

1 like

Jij ook bedankt Marijn! Geniet ervan. Die groene Fluco band staat ook goed! :+1:

1 like

Ook mooi! :+1:

Een shop.

2 likes

Kreeg al wat berichtjes ja. Kende het niet, maar mooie spullen!

1 like

Heerlijke gouden vintage! Enjoy!

En wat betreft de bandjes:

tenor-12

1 like

Echt heel mooi!! Combi met het groene bandje staat ook erg goed en het is natuurlijk een heerlijk merk, beetje onder de radar nog, met hele goede inhouse uurwerken. Geniet ervan!

1 like

kan je die doorsturen, ik ken de shop ook niet…

2 likes

Wat een prachtige combi met die groene band zeg.
Van harte met deze nieuwe aanwinst!

1 like

Marijn
Ik heb al jaren een gouden Certina Blue Ribbon automaat. Hij is nog van mijn vader geweest en heeft lang stil gestaan. Af en toe opgedraaid en dan liep het uurwerk weer. Nu doet hij niets meer. Ik wil er zelf aan gaan werken, maar krijg de kast met geen mogelijkheid open, Ik zie geen lipje om de plaat op te kunnen lichten. Met een bal draaien lukt ook niet.!
Heb jij (of iemand anders) een ‘gouden’ tip?

Foto van achter en voorzijde kan helpen.
Groet Jan

Prachtig en stijlvol horloge, het blijft een fijn merk.
Geniet ervan!