Hoi allemaal,
Hierbij een topic over mijn nieuwe aanwinst (NA). Mocht je geen tijd of zin hebben in een heel verhaal, scroll dan vooral door naar beneden voor wat foto’s.
Dit is hem dan: een gold capped Certina Blue Ribbon uit de jaren zeventig.
Toen ik het horlogevirus ergens in 2015 te pakken had, vond ik gouden horloges maar niks en veel te bling-bling om het zo maar te noemen.
Maarja, smaken veranderen in de loop der tijd gelukkig maar en ergens vorig jaar zomer, begon het idee in mij op te komen om toch maar eens te gaan kijken naar een gouden dresswatch. Deze moest dan wel vintage zijn.
Na meerdere keren met @Lieuwedv contact te hebben gehad over een aantal gouden vintage horloges die hij te koop heeft, ben ik afgelopen dinsdag naar het mooie Buitenpost gereden om ze eens in het echt te bekijken. Ik heb trouwens al eerder bij Lieuwe een aankoop gedaan en prettige ervaring gehad want ik heb in september van 2020 een prachtige Omega Genéve van hem overgenomen; plaatje voor de sfeer.
Onder het genot van een lekkere bak koffie en over horloges gebabbeld te hebben, heb ik meerdere horloges bekeken en om de pols gedaan en, hoewel ze allemaal erg mooi zijn, kwam ik toch telkens weer terug bij deze gouden Certina Blue Ribbon. De strakke en in nette staat verkerende wit/zilveren wijzerplaat en mooie opgelegde markers en Certina logo, gaven voor mij de doorslag. Een ander mooi detail vind ik de aflopende wijzerplaat en het gouden randje om de date-window. Zoals ik al schreef komt deze Blue Ribbon uit de jaren zeventig en binnenin bevindt zich een Certina 25-651 uurwerk die volledig geserviced is en heel strak loopt!
Naast de Blue Ribbon heb ik nog twee bandjes overgenomen om lekker mee af te wisselen, een gouden horloge kan in dat opzicht enorm versatile zijn.
Al met al ben ik ontzettend blij met deze gouden Certina Blue Ribbon en wil Lieuwe nogmaals bedanken voor de gezelligheid en het prettig zaken doen.
Nu de foto’s!
Dank voor het lezen,
Groet, Marijn.