NA: Graf Zeppelin Lz127 open heart & experimenteren met foto's

Gewaardeerde forumleden,

Vanaf het moment dat ik steeds meer geïnteresseerd was in horloges stond er al snel een open heart op mijn verlanglijst, veel kijken, her en der passen, en nooit de knoop doorgehak. Door twijfel wat wou ik nu echt? Maar ook door de financiën ik was namelijk aan het sparen voor een Rado. (Hier later meer over.)

Tot ik in de meivakantie van dit jaar, samen met mijn vriendin een week naar Duitsland ging, en we daar eventjes gingen kijken op de horloge afdeling van de Galeria in Frankfurt. Mijn vriendin keek me al enig sinds streng aan laat het bij kijken blijven, maar ik had natuurlijk al wat moois gezien!

De Zeppelin Lz127:

Toen ik hem zag liggen werd ik spontaan verliefd op de wijzerplaat, de beige achtige kleur in combinatie met de Arabische cijfers. Na het passen en een vriendelijk gesprek met de dame achter de toonbank besloot ik het horloge mee te nemen, ja een zeer spontane aankoop. Ik kende het merk en achtergrond niet, later leerde ik dat Zeppelin eigenlijk een soort subrand is van pointtec? Dat meer made in Germany watches aanbied? Affin daar moet ik me nog verder in verdiepen.

Nu eerst wat meer foto’s:

Het horloge is nu sinds mei in mijn bezit, de lederen band draagt zeer fijn. Heel soepel materiaal en ik moet zeggen, ook aardig ‘‘slijtvast’’ ik ben positief verbaasd over de kwaliteit.

Het glas van het horloge is echt heel licht gebold, wat ik het horloge als totaal plaatje een echte leuke vintage look vind geven.

Specs:

De Zeppelin heeft een 82S5, Miyota uurwerk.
Is waterdicht tot 5atm
41mm kast
Gehard mineraal glas.

Dit horloge heeft mijn weg en interesse tot de Duitse merken aangetrokken, Ik heb vrijdag bij een juwelier in Haren een Junghans mogen passen na een vriendelijk gesprek. En ik kan concluderen, het volgende ‘‘droom’’ horloge heb ik alweer in het hoofd.

Bedankt voor het lezen, ik hoop dat jullie het horloge net als ik kan waarderen. Niet het meest originele merk, maar ik ben zeer te spreken over de kwaliteit van het horloge en dit blijft een blijver in de collectie.

Vriendelijke groeten! Pascal uit het noorden des lands.

33 likes

P.S voor de optimale beeldkwaliteit van de foto’s kunt u het beste erop klikken. In het bericht zelf worden ze vervaagd.

Die Duitse merken hebben wel wat. Gefeliciteerd.

1 like

Helemaal eens Petra, en relatief betaalbaar ook. :grin:

1 like

Veel plezier met je Zeppelin, geniet ervan en draag hem maar vaak en heeeeel veel.
Groetjes van zijn dichte broertje…

1 like

Ook een zeer mooi exemplaar Roedolf! En dat komt goed. Veel te vinden om de pols. :grinning:

1 like

Mooie NA, gefeliciteerd! Ben benieuwd wat je ervaringen in Haren waren

1 like

Mooi, proficiat

1 like

Gefeliciteerd! Ik heb ooit eens een Junkers gehad, dat is ook van dezelfde groep merken. Het uurwerk was alleen een beetje te luidruchtig voor me.

1 like

Ik heb mezelf ook al eens vaker betrapt bij een vitrine vol Zeppelins. Het zijn zeer mooie horloges.

Gefeliciteerd met deze aanwinst :smiley: het is een zeer mooi horloge.

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! En mooi om te lezen dat je bij in real life zien verliefd werd op dit model. Heb zelf inmiddels mogen merken dat rondstruinen op internet, plaatjes en video’s kijken erg leuk is, maar dat een horloge in het echt zien, voelen, om de pols passen pas ècht iets doet. Of juist niet, daar waar je het zou verwachten. Benieuwd wat jouw volgende wensitem is! Ik heb een Junghans in bestelling (NA volgt z.s.m. na levering/ophalen).

2 likes

Leuk horloge.
De papieren erbij vind ik ook leuk gevonden.

Heb zelf een einzeiger van dit merk. Op vakantie vorig jaar “tegenaan” gelopen.

2 likes

Ik heb er al tijden een stwl op mijn lijstje ‘wie weet, ooit’ staan. Ik vind die vintage uitstraling mooi. En ze zijn niet duur: de automaten nog geen 509 euro, geloof ik.

1 like

Yes de papieren vind ik inderdaad ook heel leuk bedacht, de einzeiger is ook echt een pracht exemplaar zeg!

1 like

Bedankt! En helemaal mee eens soms kijk je tijden naar plaatjes, video´s en informatie maar val je bij het passen zelf op iets totaal anders.

Zie je NA van de Junghans wel straks, leuk! Ik heb als ultimate goal een Breitling Colt of Navitimer, maar wil graag eerst toewerken na een Junghans zien ik deze zag liggen recent en er eentje mocht passen.

1 like

Gefeliciteerd met deze leuke NA Pascal. Geniet ervan

1 like

Zeer fijn ontvangen in Haren, bij HA juweliers geweest voor mijn beide Rado´s. 1 voor garantie, de andere om de band op maat te laten zetten.

Mooie collectie van merken wat daar in de etalage staat, en heel vriendelijk te woord gestaan.

Ik vind 'm geslaagd!!!

Veel draagplezier, maar dat lukt wel aardig zo te lezen!

1 like

Gaaf ding, geniet ervan

1 like

Gefeliciteerd met deze aanwinst. Mooi ding hoor.
En Junghans, die zijn inderdaad ook prachtig. Heb ik ook nog op mijn ‘ooit’ lijstje staan.

1 like