NA! Grail-content en hoe bereikt

Miljoenen heb ik aan me voorbij moeten laten gaan, weekbladen opgezegd, en met gevaar voor eigen leven dingen niet gedaan… Ook zal het de oplettende lezer zijn opgevallen dat ik her en der wat aan het verkopen ben en nog…

Een ander schudt het zo uit de mouw, maar ik:

Sinds 3 jaar het straatje 1/5 loten pm weggelaten, opbrengst om en nabij de € 1000
Abonnementen en weekbladen sinds 3 jaar teruggebracht: € 500
Verkoop horloges € 1000
Winterbanden niet aangeschaft € 800 :laughing:
Verder vorig jaar maar 1 horloge in de vorm van een niet te dure Mauthe aangeschaft, rest apart gehouden voor deze (eigenlijk 2 :wink:) aanschaf(fen).

Ik wilde een graadje hoger in het horlogesegment, en dat was meteen de manier om de uit de hand gelopen hobby (30 horloges) in te tomen en uiteindelijk ergens rond de 10 a 15 uit te komen. Zo hoop ik ook meer rust (talloze topics hierover) te creëren.

Dus vanmorgen bij -8 de Saleen richting Brochterbeck, een kerkdorp van Tecklenburg gestuurd,
ongeveer een 70 km van Enschede. Hier zit juwelier Schwakenberg die dealer is van oa de betere Duitse merken. Ik was op deze juwelier ongeveer een jaar geleden gewezen door geacht forumlid Orisfan (hiervoor mijn dank nog).

Ik had al een paar keer mailcontact met Schwakenberg gehad, ook om een prijs te bepalen, en hij kon idd ‘Rabat’ geven. Dat liep nog op toen ik mijn interesse had geventileerd over nog een horloge waar ik belangstelling voor had. Onder het genot van een bak koffie kwamen we eruit en kreeg echt een stevige korting toebedeeld. Voor de nieuwsgierigen, het andere horloge was niet op voorraad en kan ik wsl over een week of vier ophalen (krijgt tzt zijn eigen voorsteltopic).

De aanschaf:

Ben al tijden gecharmeerd van de Duitse merken en toen ik een keer de Sinn 903 ST langs zag komen was ik meteen verkocht. Om misverstanden uit de weg te ruimen: Dit is GEEN hommage aan de Breitling Navitimer! Sinn heeft na een faillissement van Breitling in 1979 dit concept gewoon GEKOCHT en onder eigen naam op de markt gebracht. Van alles is hierover te vinden op het internet, (Sinn 903 vs Breitling Navitimer ed). Hoewel de 903 geen koopje is, is het maar een fractie van wat een Navitimer moet opbrengen.

Wat Specs:
Selitta SW 500 kaliber met 28800 tikgetal
Saffier aan alle kanten
100 meter waterdicht (schroefkroon)
41mm zk
Op een rundlederen-band met kroko-print in een mokkakleur.

Pics van een in-en-in gelukkig mens!

Bedankt voor het kijken!

49 likes

Heel gaaf horloge! Heel veel draagplezier ervan!

1 like

Prachtig horloge, veel draag plezier!

1 like

Leuk verhaal ! Gefeliciteerd en nu lekker genieten van deze mooie nieuwe aanwinst !

1 like

Fraai horloge, zeker, maar van die Saleen, daar zou ik nou wel een plaatje van willen zien…

4 likes

Gefeliciteerd! erg mooi!

1 like

Proficiat :thumbsup:
Je moest het één en ander ervoor laten, maar het is het dubbel en dwars waard !!

Veel plezier ermee !!
Pieter.

1 like

De besparingen hebben je een mooie klok opgeleverd. :+1:
Veel plezier met je nieuwe aanwinst !

1 like

Zo zie je maar dat iedere Grail zo goed als bereikbaar is. Mooi horloge, heel veel plezier er van!

1 like

Of je dat wilt… :sunglasses:

Bedankt beste mensen voor de fijne reacties! :blush:

2 likes

Gefeliciteerd!
Sparen er voor is leuk,dan waardeer je ook wat je bezit.

1 like

Mooi horloge, gefeliciteerd!

en leuk verhaal om te lezen, bedankt daarvoor :+1:

1 like

Mooi! :+1:

Respect voor het feit dat je “alles-op-alles” zet voor je droomhorloge

1 like

De bekende Saleen Focus… :slight_smile:

1 like

Gefeliciteerd met de aanschaf.

Bij Schwackenberg is het goed toeven. Je moet je portemonnee en betaalpas/creditcard eigenlijk thuis laten…
In zo’n klein winkeltje zoveel prachtige (betaalbarre) merken bij elkaar.

Veel plezier er van. En de tip is graag gegeven.

Groet
Herman

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Gefeliciteerd. Voor wat het waard is: mijn voorkeur zou ook naar de Sinn gaan. Subtiele verschillen die 'm net even wat strakker maken in mijn ogen.

1 like

Mooi! Word de tweede ook zon klatser? Ben benieuwd naar het voor en na topic met de collectie en hoop dat het je wat tust brengt.

1 like

Schitterende Sinn (normaal geen fan van hun design, maar deze vind ik wel mooi). Veel plezier ermee!

En leuk hoe je dit hebt bereikt. Tikt wel aan he, simpele dingen niet meer kopen.

1 like

Dank je wel!

Om eerlijk te zijn wist ik niet dat Saleen ook een Focus heeft gedaan. Ik wist van hun Mustangs en F-150 trucks, maar deze is nieuw voor me. Weer wat geleerd.

1 like