NA: Grail | Unboxing | Véél foto's

Tja, waar te beginnen? Nou, gewoon bij het begin dan maar?

Ik zal jullie het lange verhaal maar besparen. Zoals de meesten wel zullen herkennen ben ook ik dagelijks met horloges bezig. Allerlei modellen en merken schieten dan van links naar rechts in mijn gedachten. Zal ik dit of zal ik dat. Je kent het wel. In December en Februari een Speedmaster en een Seamaster gekocht. Erg blij mee. Daarna nog wat “goedkoper” spul en de kist zat vol. En dan ga je denken hè. Toch maar eens een topic openen met de bekende vraag " what to do" veel leuke tips gekregen. Waarvoor dank. Eén van de tips kwam van @SwedishChef een Rolex Explorer 2 Polar. Ik was geintresseerd. Beetje lezen, wat prijzen vergelijken en een date gepland met @SwedishChef. Man! Wat een mooi horloge is dat, en er stond een horloge opeens erg hoog op het lijstje.

Na een aantal dagen nam het enthousiasme een beetje af. Super mooi die witte plaat, maar ook zo mooi in de winter? Is het geen zomerhorloge? Twijfel dus. Overigens had ik een week daarvoor deze horloges gepast bij Schaap en Citroen Groningen

Stuk voor stuk schitterde horloges, maar de echte klik ontbrak helaas.
Tja, en dan hè. En dan bedenk je dat er een horloge is die ik sinds mijn 16e ongeveer geweldig mooi vind. Een all time classic. Misschien wel de droom van menig hologeliefhebber. Toch maar eens gaan passen dan? De stoute schoenen aangetrokken en samen met @RLC een ritje naar Drachten gemaakt en daar 3 verschillende gepast. Eén te oud, een ander nét niet en de laatste te groot/te grof. Dan maar eens verder kijken op het www. Weer een topic gemaakt met waar ik specifiek op moet letten, en eindeloos veel geappt met @daffie @SwedishChef en @RLC over welk horloge het nou moest worden. En toen kwam @Crownguard op het toneel. Hij had een erg mooi exemplaar te koop. Deze héél erg vaak bekeken. Ramón bestookt met pb’s met allerlei vragen en 3 dagen erna de trekker overgehaald. Fondsen vrijgemaakt door het verkopen van de Seamaster, Squale en Precista. Het was ook de bedoeling om de Speedmaster te verkopen, maar mijn lieve vrouw behoede mij voor deze misstap. Hou die er maar bij zei ze. Daar ga je spijt van krijgen anders. En zo gebeurde het. Mijn all time grail In bezit. Ik ben zo blij als een kind! Wat een beauty! Wauw! Een Rolex Submariner date 16610 van 2009. Full set! En in een fantastische staat

De collectie:

Excuses voor toch nog wel een lang verhaal :joy: bedankt voor het lezen!

123 likes

:ok_hand:

1 like

Leuk verhaal om te lezen en gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!

1 like

Mooi verhaal en een leuke zoektocht. Gefeliciteerd en veel plezier gewenst!

1 like

Perfecte keuze👌
Zeer veel draagplezier :+1:

1 like

Fantastisch Jacob…eindelijk dan toch die Grail in de collectie. :ok_hand: Happy for you partner :+1:

En thx voor de mooie NA…lekker leesvoer :eyes:

1 like

Erg mooi! Veel plezier met het dragen en checken van de tijd :+1::grin:

1 like

Gefeliciteerd en veel plezier ermee :smiley::+1:

1 like

Leuke evolutie… Veel plezier met uw nieuwe aanwinst!

1 like

Heel mooie collectie en gefeliciteerd met je grail.

Ik ben zelf totaal geen Rolex-kenner. Wat maakt dit horloge nou begeerlijker dan een '17 of '18 sub date? Het enige dat mij opvalt is dat deze versie nog geen glidelock lijkt te hebben (nadeel?).

1 like

De kast van een nieuwe is veel groter. De lugs zijn een stuk breder. Voor de rest heeft ie een ceramische bezel en inderdaad de Glidelock. De oudere versie was voor mij de beste keus.

4 likes

Fantastisch. Past ook heel mooi in jouw collectie!

1 like

Schitterend!

1 like

Mooie en verstandige keuze gemaakt, gefeliciteerd met de aanwinst!

1 like

Mijn beste,

Tja, het is me wat hoor die horloge-hobby!!
En als ik zo jou verhaal lees kom je steeds meer tot de kern van jou ‘met zorg samengestelde’ horloge verzameling!!
Met als voorlopige sluitsteen, een magnifieke Rolex!!
Ik wens je derhalve een zee van tijd. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi man :ok_hand:

1 like

Proficiat, de klassieker onder de klassiekers :+1:

1 like

Veel plezier er mee, altijd mooi als je je all time grail binnen kunt halen :+1:

Maar ja, wat nu? :stuck_out_tongue:

1 like

Prachtige Rolex Jacob! En erg mooi om deze ook naast de Speedmaster te zien! Wat een waanzinnige combo! :grin::+1:

1 like

Genieten :wink:

3 likes