NA Grail Watch 1 Achieved

Heel veel plezier ermee, genieten :+1:t4:

1 like

Proficiat met de aankoop!

1 like

Mooi verhaal en heel gaaf horloge, enjoy :star_struck:

1 like

Van harte gefeliciteerd met je prachtige aanwinst(en).
Geweldig om hèt horloge dan ein-de-lijk in bezit te hebben.
Heel veel plezier gewenst!

2 likes

Reduced of fois? Gezien de 42 mm?

1 like

Oh! Ik vond nog 1 stickertje… 3 2 1…. Aaaah lekker! :rofl: :crazy_face:

Gisteren had ik al kunnen genieten van het horloge, maar vandaag had ik er echt tijd voor. Vriendinlief wilde gisteren nog een hele lange wandeling maken… ook daar moet je tijd voor vrij maken :grin:

In de avond kwam er een HF lid langs die een horloge van me overnam, dus vanochtend had ik pas echt tijd om de bracelet aan te passen in alle rust.

Pin & collar, typisch Seiko. De een vind het een Kwalitatief Uitermate Teleurstellend systeem, ik heb er totaal geen moeite mee en vind het eigenlijk heel fijn werken.
Immers, met de juiste tools is ieder klusje een eitje! Wat ik dan weer bere irritant vind is de bracelet weer terug tussen de lugs krijgen met de tools die ik heb…. Maarrrrrr ook daar heb je weer een hele leuke pincet voor, want alleen een spring bar tooltje vind ik niks :joy:

Voorlopig hoeft het nog niet, maar ja… de 143 is wel een echt strap monnster! Een mooie navy groene Nato, er ligt ook al een Waffle strap van Ome Seiko in de winkelmand…. Jam jam jam. Dit wordt echt smullen met dit horloge.

2 likes

Mooie aanwinst, veel draagplezier.

1 like

Klopt! Azie is erg groot! Soms vergeten we wel eens dat Rusland voor het grootste gedeelte gewoon een Aziatisch land is. En het grootste gedeelte is syberië. Niet een oord waarvan je denkt dat je daar eens lekker in de zon kan gaan liggen. Alhoewel in de zomer kan het daar bloedverziekend heet zijn. Anyway, ik ben meer in de buurt van de evenaar op de wereld gezet, in het land van smaragd, de grootste archipel van de wereld, Het land met de meeste eilanden… oftewel Indonesië. Heb ik iets met dit land? Nee, heel weinig. Ik ben dus absoluut geen tropical Danny en gedij veel liever in de kou haha. Ik denk ook dat ik meer van stampot hou dan de gemiddelde Nederlander hahaha.

Er zijn hier genoeg high rollers. Ik zie Zeniths, Omega’s, Rolexen etc voorbijkomen. Van hun aankopen kan ik momenteel allen maar van genieten, maar ik ben maar een simpel iemand met een modaal inkomen. Neemt niet weg dat ik gewoon lekker van dat soort horloges mag blijven dromen :grin: Spijt van het wachten? Absoluut niet! Ik denk dat het alleen maar bevredigender is als je voor iets moet zwoegen en het dan uiteindelijk kan kopen.

Klopt helemaal! Ik heb twee keer eerder bij hun een horloge gekocht en heb een hele prettige ervaring bij ze. Zij wezen mij ook er ook op dat het datumvenstertje anders was. Oftewel, echte kenners. Om die reden had ik ook zeker gehoopt er een bij hun aan te kunnen schaffen.

Ja, ik heb eerst heel lang moeten nadenken over de 143 en de 149. De 143 vind ik iets meer een strap monster en door zijn neutrale kleursamenstelling een horloge wat je makkelijker overal bij kan dragen. Daarnaast, ik wil de bracelet ook heel graag afwisselen met een waffle strap van Uncle Seiko. Al die verschillende straps gaat net even iets minder makkelijk bij een 149. Maar mocht ik er een kunnen bemachtigen, dan had ik dat absoluut niet erg gevonden :rofl: Maar gelukkig heb ik al een blauwe 187 en een blauwe Monster. Voldoende blauw dus haha.

Onwijs bedankt! Met al dit enthousiasme van alle leden is dit toch een geweldig platform? De horloges zijn leuk, maar het maakt de hobby echt levendig door alle mensen.

Ja, lekker zoetsappig :rofl:

1 like

Hahaha, die ijsjes had ik nog niet eens gezien. Ik vind het wel een grappige band. Leuk om zo af en toe op een dood moment eens te bekijken.

Ik ben bang dat het hem dit jaar ook weer niet gaat worden :frowning:
Nah ja, des te leuker wordt het als het echt weer mag… of zijn we het dan zo verleerd dat we met de eerstvolgende gipsvlucht weer naar huis moeten? :joy:

Ja… doen! Echt waar! zeker de moeite waard! En als souvenir uiteraard een Seiko meenemen hahaha.

Gek genoeg irriteer ik me daar niet aan. Kom denk ik dat die vanaf het begin er zo heeft uitgezien en de 62mas niet? Dan willen we het oude, want vroeger was alles beter :laughing:

Nope, ik heb iets met keukenmessen en hele kleine zakmessen… dat is dan ook weer een andere hobby van me. Daarnaast koken en bbq-en is wat ik heel graag doe. Een mooi traditioneel Japans keukenmes met een Damascus blad? Yes please! :heart_eyes:

1 like

Hee. Dat schept een band. Al doet Damascus me niks. Gaat mij er eerder om dat ze rond 58-62 HRC doen en zo dun mogelijk zijn als het om keukenmessen gaat. Kom ik op Tojiro’s DP3 uit, maar OK. Ik zou nog wel een keer een Güde “The Knife” willen vasthouden.

Hou het bij blauw, de eerste dag, doe rustig wat rood en wacht even met zwart tot je er weer in zit. Dan zou dat OK moeten zijn. :slight_smile:

2 likes

Geweldig om jouw vreugde te ervaren voor de Seiko Grail. :smile:
Veel plezier ermee!

1 like

Veel plezier ermee! Groeten van z’n broer:

2 likes

Heel mooi in het grijs! Gefeliciteerd!

@Neyra leuk dat je mijn topic leest. Jij bent namelijk één van de “schuldige” die er voor heeft gezorgd dat ik zo enthousiast werd over dit horloge, in het SPB14X Only topic :joy:

2 likes

Voor dit soort topics zit ik op HF. Prachtig!

2 likes

Oh dan voel ik me schuldig dat ik je NA niet gelezen heb (nog), had er nog geen tijd voor en zag dat hij lijvig was :joy: Zal er eens voor gaan zitten :+1:

3 likes

Heeeejj hej Julian, prima verhaal, GEFELICITEERD dus met deze ’ hidden gem’ van Seiko.
Verhaal er naar toe is ook top.

Met zo’n aanwinst en deze prima geschreven toelichting wil ik je ook een aanwinst voor het forum noemen.

Enjoy!

1 like

:hugs: Dankjewel! :hugs:

1 like

Lekker hoor! :+1:Veel plezier met je aanwinst!

1 like

ik had seiko even afgedaan bij mij (enkel de lume was goed genoeg voor me). was meer naar zwitsers aan het kijken. maar nu lijkt het me toch echt de moeite!
staat toch ergens op mijn lijst nu !!

1 like