NA - Grailwatch AP : )

Om maar met de deur in huis te vallen; dit is m geworden en hier wil ik lang van genieten —> Audemars Piguet Royal Oak 38 mm chrono 26315st ; )

Ben al zo lang wild van het Royal Oak model en ben er ook trots op km er een in de (kleine ; ) collectie te hebben!

Samenvatting van het avontuur:

Na lang zoeken en veel geprobeerd, eerst de AP 15300 RO met zwarte wijzerplaat ( cool en clean model met een beetje “vintage vibe”, maar die vond ik uiteindelijk toch iets te groot. Daara de 25860st chrono een keer gepast met witte dial en die was top- maar ook net wat te groot naar mijn idee.

Spoelen een jaartje of wat door- en bij een zeer vriendelijke dealer in Belgie de 15450st witte /zilver dial gezien, in 37 mm en ook met de open caseback, zal dit m worden en ter plaatse verliefd op de wijzerplaat en het model. Wel hele licht twijfel ivm de maat want de kast is dun, maar draagt zeker beter door mijn niet te grotepolsomtrek dan een 39 mm. Toch de knoop doorgehakt en mee naar huis… Happy met deze :+1:t2:

Toen ik hoorde dat het AP huis geopend was in augustus daar een afspraak gemaakt om eens langs te gaan, benieuwd naar de store en ook mogelijkheden om wat te passen en proberen. Fantastisch mooie store, er lopen minimaal een half dozijn mooie dames rond ( allemaal een AP om de pols overigens) om het eea aan te prijzen en te laten zien en om een lekkere koffie of andere drankjes aan te bieden. Top geregeld😇

Ter plaatse wist ik al dat ik de AP chrono in 38 mm graag wilde proberen en deze is op het moment nog alleen in Grey en Blue te verkrijgen… ( helaas niet in wit meer met de blue subdials) Maar gelijk om de pols WOW, de maat is voor mij perfect! Kleur beide mooi en met de chrono functie en datum- is voor mij een “harde” eis op een horloge - I know staat anders gecentreerd maar ik vind het best . Ook had ik liever een in house uurwerk van AP en open caseback, maar is niet anders- de look van het horloge en de kleurstelling is top m.i ! Toen de vraag waar kan ik afrekenen , en zoals verwacht werd ik nog net niet uitgelachen maar werd wel duidelijk vermeld dat dit nog wel een tijdje kon duren…

Maar goed, ik had kunnen passen en eindelijk in real life de 38mm gepast en toen wist ik het wel zeker- deze moest er komen :wink:

Paar keer gebeld in tussentijd of er wellicht inmiddels al wat meer uitgeleverd wordt ( ik las ergens anders nl dat “de kluizen open zijn “ haha ) maar geduld moest het worden, en dat heb ik helaas maar weinig…


Verder met de zoektocht op Chrono24 etc en toen zag ik er eindelijk vorige week 1 die paste qua budget - althans moest wel de witte 15450st en een ander horloge verkopen maar funds ready! Helaas wel in Italie… Maar een witte met blue subdials en dat had eigenlijk altijd mijn voorkeur met dit model. Wilde ook een volle set en in de garantie nog en dit model uit 2021 heeft nog ruim een jaar garantie, en in absolute nieuwstaat, zelden gedragen! Contact gelegd met de vriendelijke dealer in de buurt van Milaan en afgesproken dat ik het horloge deze week in persoon zou komen ophalen- ticketje geboekt en auto gehuurd en om 6:30 uur weg en om 21 uur savonds weer terug met deze ;

Leuk avontuur, ook om het horloge zelf op te halen en hoop echt dat dit “the one” is :raised_hands:t2:

Best een lapje tekst uiteindelijk maar hier een paar snelle pics - zal later in AP only nog wel wat meer foto’s posten !

Ciao

274 likes

Schitterend!

1 like

Gaaf ding man! Geniet ervan

1 like

Gefeliciteerd !
Ja prachtig natuurlijk met eigen uitstraling.

1 like

Nice! En mooie reis :smiley:

1 like

Next level dit. Heel mooi!

1 like

Mijn beste,

Leuk hoor!!
Een ruimhartige introductie van een schitterend horloge!!
Ik wens je er een langdurige polstijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi verhaal om te lezen! Je hebt er wat voor over om even heen en weer te gaan naar Milaan! Wel een hele leuke ervaring op deze manier.

Wat een prachthorloge! Geniet er van!

2 likes

Wat een prachtexemplaar! Geniet ervan!

1 like

Heel gaaf! Gefeliciteerd :clinking_glasses:

1 like

Dat moet goed komen, wat een prachtige aanwinst :ok_hand:

1 like

Mooi horloge, en leuk dat je hem zelf bent gaan ophalen :+1:

1 like

Mooi avontuur! Geniet van je AP!

1 like

Heel leuk om te lezen en veel plezier met dit hele mooie horloge!

1 like

Lekkere beuker hoor! Gongrats!

1 like

Deze is wel echt heel gaaf :star_struck:

Van harte en geniet er van!!:champagne:

1 like

Bizar mooi :star_struck:

1 like

Topper!!

1 like

Mooi verhaal Fab! Heel veel plezier ervan en hopelijk is de ‘itch’ voorlopig even weg.

Met het ophalen erbij sowieso een horloge met een leuke herinnering! Tof dat het zo is gelukt :+1:t3:

1 like

Leuk verhaal en mooie aanwinst. Goede maat ook :ok_hand:

1 like