NA: Grand Seiko 6245-9001

De 6245-9001 stond al enige tijd op mijn verlanglijstje, omdat ik het een wonderschoon horloge vind met een prachtige historie. Het probleem bleek dat er maar weinig goede exemplaren op de markt komen. Toen ik op Instagram las dat de ook hier welbekende Herman z’n hele verzameling vintage Seiko’s te koop zet, wist ik dat ik snel m’n slag moest slaan (https://www.instagram.com/navedaak).

En met succes, want sinds gisteren ben ik de eigenaar van een prachtexemplaar, dat in het echt nog mooier is dan op foto’s. Wat het extra bijzonder maakt, is dat het horloge uit juli 1968 is, waardoor het een van de laatste zal zijn geweest dat is geproduceerd en bovendien het symbool van de Suwa-fabriek achterop heeft staan. Kortom, ontzettend blij mee!

Maar genoeg gepraat, tijd voor foto’s.

88 likes

28 likes

Hij is prachtig :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like

Mijn beste,

Goed gedaan hoor.
Ziet er magnifiek uit!!
Het enthousiasme straalt je tegemoet.

Veel draagplezier.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

inderdaad :+1: :star_struck:
draag hem met plezier

1 like

Hele fraaie, veel plezier ermee :partying_face:

1 like

De klasse druipt er vanaf!

Gefeliciteerd :tada:

1 like

Gefeliciteerd

1 like

Fantastisch! Gefeliciteerd

1 like

Gefeliciteerd met je 62GS, ik ken herman redelijk goed en hij heeft me opweg geholpen met het servicen van horloges, ik heb een aantal van zijn horloges geserviced en weet niet zeker of deze daar ook onder valt. Heb wel ervaring met de 62 serie dus als je ooit eens iets nodig hebt er voor of hem wil laten servicen stuur dan even een berichtje zal ik kijken of ik je dan kan helpen.

4 likes

Wow. Het zou haast een nieuwe kunnen zijn, zeker de voorzijde. Schoonheid!

3 likes

Strak! mooi! Geniet er van

1 like

Dank! Vooralsnog loopt ‘ie als een zonnetje, maar ik houd het zeker in gedachten :+1:

Erg mooi deze vintage GS!
Gefeliciteerd

1 like

Ik ben overigens op zoek daar dit of een soortgelijk bandje voor erbij. 【F】 Grand Seiko 62GS — A Masterstroke Of '60s Design

Op de glcstraps website hebben ze ‘m niet meer, dus suggesties zijn zeer welkom.

Gefeliciteerd met je mooie GS! :hugs::pray:

1 like

Leuke aanwinst! :+1:

1 like

Prachtig hoor :heart_eyes:

1 like

:star_struck: Gefeliciteerd :partying_face: :clap: :clap:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

Als ik hem gedaan heb toch m’n werk goed gedaan hahaha :joy:

1 like