Het was een bewogen week, maar ook deze is op de valreep van het jaar nog binnengekomen.
Ik ben zo eerlijk om te zeggen dat ik toch wel vochtige ogen had vanmiddag.
De GS 6246-9001 samen met de GS 6245-9001 de allereerste automaat die Grand Seiko ooit heeft gemaakt. En in een staat waar je eigenlijk alleen nog maar van kunt dromen . Ongepolijst, messcherp en met een puntgave champagne wijzerplaat. De wijzers en indexen doen niets onder voor modern GS.
Dit horloge is gemaakt in 1967 !! Hij loopt tot dusverre correct .
De band is van rios (brazil). De originele gesp heb ik (nog) niet.
Alle credits voor @koekoek die deze een tijd geleden heeft gespot op het darkweb van de Japanse horologie. Het was een gok maar die heeft gelukkig goed uitgepakt. Een service zal wel wenselijk zijn maar dat is wat mij betreft nu een futiliteit.
Gefeliciteerd! Ik heb dit jaar een 44GS uit Japan gehaald, blijft toch een onzeker proces. Zie mijn NA daarover met dat ik dacht klaar te zijn met bieden, maar die werd maar verlengd en verlengd waardoor ik 2 uur later nog bezig was!
Het blijft me verbazen dat veel dat vanuit Japan komt nog mooier is dan gedacht. Op de foto’s was hier weinig van te maken, maar dat kunnen dan juist de beste zijn.