Na een onrustige tijd met veel wisselen van horloges met steeds toch geen perfecte match werd ik er behoorlijk vervelend van .
10 jaar geleden werd ik 's nachts getroffen door een herseninfarct .
Van de een op de andere dag veranderde mijn leven .
Ik raakte arbeidsongeschikt kon geen prikkels / geluiden meer verdragen En was ook mijn rijbewijzen kwijt .
Ik was van hulpverlener hulpbehoevend geworden .
Allerlei automatische horloges moest ik toch een paar keer per week handmatig opwinden omdat ik niet meer genoeg bewoog .
Ik weigerde dat mijn horloge hobby te laten verpesten en kocht ook nog een paar handopwinders door de jaren heen .
Tot ik van de week de knoop doorhakte en een nieuwe ongebruikte GS quartz besloot te gaan kopen .
In het verleden had ik hele goede ervaringen met van Hell juweliers in Apeldoorn en Amersfoort .
Alleen in Amersfoort verkochten ze Grand Seiko .
Eerst gebeld wat er op voorraad was en mijn fietskloffie aangetrokken fietstas op de fiets en met mijn e-bike ( mijn auto tegenwoordig
) aan een tochtje van 2 uur naar Amersfoort vertrokken .
Daar werd ik hartelijk ontvangen , mijn fietsaccu mocht daar aan de lader en na een kopje koffie kwamen de horloges op tafel .
De SBGV225 met blauwe plaat had zo vanaf plaatjes mijn voorkeur maar in het echt was de blauwe sunburst voor mij net wat teveel chique .
Ik draag nooit pakken .
Toen de uitvoering met champagne wijzerplaat omgedaan .
Die was veel rustiger maar ook wat tweedimentionaal .
Een veilige keuze maar ja ik wilde toch ook niet snel uitgekeken raken .
Vandaag wilde ik naar huis met een horloge waar ik niet snel op uitgekeken zou raken .
Ik maak nog af en toe een zakmesje en ben daardoor zeer kritisch over kleine onvolkomenheden .
Het tweedimentionele bij de champagne plaat liet me niet los .
In die blauwe plaat kon je verdrinken zeg maar ; wat een diepte en dynamiek maar net iets teveel voor mij .
Na een uurtje dubben toch nog eens naar de vitrine gelopen en daar zag ik een GMT !
Ohhh wat mooi , mag ik die eens om ?
Eenmaal in mijn hand zag ik de rode accenten die glanzende zwarte plaat waar je oneindig diep in kon kijken zonder dat hij veel aandacht trok .
Het licht gebolde saffier waardoor je minder reflectie van licht hebt en makkelijk kijkt onder elke hoek !
De mooie functie waarbij je alleen de urenwijzer kunt verzetten zonder dat je minutenwijzer , secondewijzer en GMT wijzer stoppen en je zelfs in deze positie de datum kunt verstellen twee richtingen op .
Zo komt de superprecisie van het 9F86 uurwerk echt tot zijn recht
!
Helaas was het horloge boven mijn budget maar daar viel een mouw aan te passen na overleg met de heren van Hell .
Enorm bedankt daarvoor
.
Na nog een kopje koffie werd de band op maat gemaakt , de drie jaar garantiekaart ingevuld en paste de grote GS doos net in mijn fietstas omwikkelt met handdoeken .
In een roes ging de inmiddels goed gevulde accu weer op de fiets en begon de terugreis van twee uur weer .
Wat zitten er dan veel hobbeltjes op het fietspad zeg , brrrrr ik was bang mijn nieuwe aanwinst teveel te laten schudden !
Eenmaal thuis tikte mijn nieuwe aanwinst nog heel ontspannen verder .
Ik ben een tevreden man
!
Wat een lap tekst dus snel de foto’s
Hier en daar een stofje en mezelf regelmatig in beeld maar dat gaat bijna niet anders met het strakke polijstwerk 

Leuk opgeschreven ook.