NA : Grand Seiko GMT Quartz

Na een onrustige tijd met veel wisselen van horloges met steeds toch geen perfecte match werd ik er behoorlijk vervelend van .
10 jaar geleden werd ik 's nachts getroffen door een herseninfarct .
Van de een op de andere dag veranderde mijn leven .
Ik raakte arbeidsongeschikt kon geen prikkels / geluiden meer verdragen En was ook mijn rijbewijzen kwijt .
Ik was van hulpverlener hulpbehoevend geworden .
Allerlei automatische horloges moest ik toch een paar keer per week handmatig opwinden omdat ik niet meer genoeg bewoog .
Ik weigerde dat mijn horloge hobby te laten verpesten en kocht ook nog een paar handopwinders door de jaren heen .

Tot ik van de week de knoop doorhakte en een nieuwe ongebruikte GS quartz besloot te gaan kopen .
In het verleden had ik hele goede ervaringen met van Hell juweliers in Apeldoorn en Amersfoort .
Alleen in Amersfoort verkochten ze Grand Seiko .
Eerst gebeld wat er op voorraad was en mijn fietskloffie aangetrokken fietstas op de fiets en met mijn e-bike ( mijn auto tegenwoordig :wink:) aan een tochtje van 2 uur naar Amersfoort vertrokken .
Daar werd ik hartelijk ontvangen , mijn fietsaccu mocht daar aan de lader en na een kopje koffie kwamen de horloges op tafel .
De SBGV225 met blauwe plaat had zo vanaf plaatjes mijn voorkeur maar in het echt was de blauwe sunburst voor mij net wat teveel chique .
Ik draag nooit pakken .
Toen de uitvoering met champagne wijzerplaat omgedaan .
Die was veel rustiger maar ook wat tweedimentionaal .
Een veilige keuze maar ja ik wilde toch ook niet snel uitgekeken raken .
Vandaag wilde ik naar huis met een horloge waar ik niet snel op uitgekeken zou raken .
Ik maak nog af en toe een zakmesje en ben daardoor zeer kritisch over kleine onvolkomenheden .
Het tweedimentionele bij de champagne plaat liet me niet los .
In die blauwe plaat kon je verdrinken zeg maar ; wat een diepte en dynamiek maar net iets teveel voor mij .
Na een uurtje dubben toch nog eens naar de vitrine gelopen en daar zag ik een GMT !
Ohhh wat mooi , mag ik die eens om ?
Eenmaal in mijn hand zag ik de rode accenten die glanzende zwarte plaat waar je oneindig diep in kon kijken zonder dat hij veel aandacht trok .
Het licht gebolde saffier waardoor je minder reflectie van licht hebt en makkelijk kijkt onder elke hoek !
De mooie functie waarbij je alleen de urenwijzer kunt verzetten zonder dat je minutenwijzer , secondewijzer en GMT wijzer stoppen en je zelfs in deze positie de datum kunt verstellen twee richtingen op .
Zo komt de superprecisie van het 9F86 uurwerk echt tot zijn recht :heart_eyes:!
Helaas was het horloge boven mijn budget maar daar viel een mouw aan te passen na overleg met de heren van Hell .
Enorm bedankt daarvoor :+1:.
Na nog een kopje koffie werd de band op maat gemaakt , de drie jaar garantiekaart ingevuld en paste de grote GS doos net in mijn fietstas omwikkelt met handdoeken .
In een roes ging de inmiddels goed gevulde accu weer op de fiets en begon de terugreis van twee uur weer .
Wat zitten er dan veel hobbeltjes op het fietspad zeg , brrrrr ik was bang mijn nieuwe aanwinst teveel te laten schudden !
Eenmaal thuis tikte mijn nieuwe aanwinst nog heel ontspannen verder .
Ik ben een tevreden man :sunglasses:!

Wat een lap tekst dus snel de foto’s
Hier en daar een stofje en mezelf regelmatig in beeld maar dat gaat bijna niet anders met het strakke polijstwerk :slight_smile:

157 likes

Deze versie is heerlijk clean. Gaaf. Geniet ervan!

1 like

Superaanwinst!

Ik heb zelf de sbgv225, maar deze is zeker heel mooi (heb al een andere gmt, anders had ik ook deze gekocht…)

1 like

Mooie, praktische aanwinst.

Fijn dat je op deze manier je plezier in de horloge hobby blijft houden. :slight_smile:

1 like

Dank je , voor mijn inderdaad een mooie strakke mix van complicaties !

1 like

Ze waren alle drie prachtig , vandaag mijn lange dubben .
Ik had ze graag alle drie meegenomen :+1:

1 like

Dank je !
Voor mij voelt weer als een mooie stap in de goede richting !

1 like

Gefeliciteerd met deze schoonheid !
Werkelijk een hele goede koop !
Mooi ook dat de juwelier de prijs laat zakken.
Heel veel draagplezier !

Met deze kun je onbeperkt schudden !
Quartz he :wink:

2 likes

Prachtig!! Leuk verhaal ook, geniet er van.

1 like

Wat een schitterende GS! :star_struck: Leuk opgeschreven ook. :+1: Veel plezier van deze schoonheid!

1 like

Strak horloge Gefeliciteerd!

1 like

Quartz… wat kan er gebeuren :wink:

Mooi horloge en leuk verhaal!! Geniet ervan!

1 like

Bedankt voor het mooie verhaal en de fraaie foto’s! Geniet van je GS!

1 like

Wat een mooi verhaal. Gefeliciteerd met de aankoop, werkelijk een prachtige klok. Ik wens je er veel plezier mee.

1 like

Prachtige aanwinst :+1::+1::+1::+1:

1 like

Gefeliciteerd met je NA! :+1::heart_eyes:

1 like

Prachtige NA, geniet er van! Het zwart maakt hem chique en het rode accent van dr gmt wijzer weer wat speels, erg leuk!

1 like

Gefeliciteerd! Prachtige aanwinst en een mooi verhaal! :slight_smile:

1 like

Mooi man :ok_hand:

1 like

Mooi verhaal, mooi horloge, mooie dag voor jou!
Jezelf eens prima getrakteerd! :ok_hand:

1 like