NA : Grand Seiko GMT Quartz

Gefeliciteerd. Mooi verhaal met een mooi einde. En heeeeel erg mooi horloge!

1 like

Mooi verhaal zo! Heel tof strak horloge, geniet ervan!

1 like

Dit is echt een “Carpe Diem”-verhaal! En wat een schitterende GS! Heel veel draag- en kijkplezier gewenst!

1 like

Prachtige aanwinst! Veel plezier ermee.

1 like

Wat een topper! Ik ben ook nog steeds gek op mijn GMT, je blijft ernaar kijken :star_struck:

2 likes

Wat goed dat je de hobby niet in de wilgen hebt gehangen en nu met deze topper in de fietstas weer naar huis bent gereden. Voorzichtig fietsend, de nieuwe schat op je netvlies gebrand, ik zie het helemaal voor me, prachtig! :+1:

GS quartzen zijn overigens zeer respectabele uurwerken en je hebt een heel mooie, veelzijdige behuizing gekozen, van harte gefeliciteerd! :tada::+1:

2 likes

mooi verhaal. gefeliciteerd!

1 like

Prachtige aanwinst, heel goed dat je je hobby niet laat afnemen. Hopelijk kun je er nog lang van genieten!

1 like

Dank je !
Ja klopt , ik zit er steeds naar te kijken :heart_eyes::+1:

1 like

Ik blijf steeds weer kleine nieuwe prachtige detailoplossingen zien op de kast :heart_eyes:.
Technisch komt het zeer degelijk over ; de datumwissel is echt van topniveau :+1:
Pats zonder gesleep , de kroon verdraait de minutenwijzer maar 20 minuten per omwenteling waardoor uitlijnen veel makkelijker is .

2 likes

Prachtig verhaal en prachtige klok!
Uit ervaring kan ik je zeggen dat een GS Quartz fantastisch is! Veel plezier met je top aanwinst. Enjoy!

2 likes

Gefeliciteerd met deze bijzonder mooie G S. Je verhaal pakte me bij de strot; diep respect voor je opstelling na zo’n zware crash in het hoofd. Wie zou jou na het lezen van je verhaal niet alle goeds toewensen?!

3 likes

Ik had deze even gemist. Leuk topic. Jammer dat te horen van je gezondheid. Mijn vader had het ook gehad, het is al sinds m’n 20e m’n grootste nachtmerrie. Hoe dan ook, ik hoop dat je enigszins hersteld bent in die tien jaar. Dat het je maar goed moge gaan.

Eh, het is een toolwatch met een bomb-proof quartz uurwerk waar 25 jaar ontwikkeltijd in zit. Maak je geen zorgen. :slight_smile:

Smeden of grinden? En heb je daar al eens een topic van gemaakt? Interessant, ik zou het lezen. Hoe hardt je je staal? Welke knipmechanismen gebruik je?

Hoe dan ook, vermakelijk topic, retecool horloge. Veel plezier er mee! :+1:

1 like

Dirk maakt de mooiste (en best afgewerkte) zakmessen van Nederland en daarbuiten durf ik wel te stellen. Zal één foto posten, anders ga ik offtopic. Dit is een slipjoint met een gehard insert en instelbare veerspanning. Allemaal gemaakt zonder CNC, zelfs de radius in de greep.

5 likes

Ik vind de vorm van het blad mooi, met een subtiele plaats voor duim of pinch, afhankelijk van wat je doet. Cool. Da’s next level.

1 like

:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

Inzoomen. :heart_eyes:

2 likes

Het is je enorm gegund!
Wat een prachtige klok… moelijk om hier je ogen vanaf te houden! :ok_hand:t2:

1 like

Echt een hele mooie, draag hem met plezier.

1 like

Dank u heren :+1:!
Dank je Tom voor het delen :sunglasses:, niet de beste natuurlijk maar doe wel mijn best :grinning:!!
Titanium, damasteel , geharde hardware.
Doe alles zelf op Deckel GK21 uit 1969 .
Geen programmeer praatjes maar ruitjespapier en ouderwets analoog frezen , draaien en schuren/ slijpen!
Ik verspaan ; smeden doe ik niet .'
Harden van onderdelen in een Nabertherm digitaal oventje .

3 likes

Prachtige klok, gefeliciteerd!
Hij wordt hier binnenkort ook afgeleverd :slight_smile:
Zat even te twijfelen tussen een aantal SBGN varianten maar dankzij jouw foto’s is het de 013 geworden!

1 like