NA Grand Seiko Omiwatari SBGY007

Al een poosje heb ik rondjes gerend om deze Grand Seiko: plaatjes opgezocht, reviews gelezen, youtube filmpjes bekeken, leden geconsulteerd die er al wel eentje hebben, the usual zeg maar.
Na een woelig voorjaar waarin allerlei mooie horloges de revue passeerden, en soms wel met 7 tegelijk ( :hushed:) in huize GMTplus1 verbleven, kwam het besef dat het anders moest, minder en meer. Minder stukken, maar dan wel mooi en goed. Een lang traject van verkoop volgde. Dat is nu klaar.

Naast een mooie The Citizen, eerder deze week van Jaap, heb ik vorige week de knop ingedrukt om vanuit Japan deze Grand Seiko te bestellen. Mooie prijs, snel geleverd en tada:

De Omiwatari met het gebruikelijke ronkende verhaal:
Most winters, the water of Lake Suwa freezes over and, most years, a long ridge appears in the ice from one side of the lake to the other. Tradition has it that this is the ‘Omiwatari’ or where the Gods walk out over the ice.
True or not, the legend has inspired the craftsmen and women at the nearby Shinshu Watch Studio to create a dial of exquisite subtlety for this hand-winding Spring Drive timepiece

en daar hebben we het: een prachtige dial, no date, slanke kast bescheiden diameter van 38 mm voor een Spring Drive. En wat voor een Spring Drive: hand wound en met de bekende power reserve meter aan de achterkant. Ik heb lang getwijfeld over een Skyflake maar de maat en de sneeuwschuiver aan de voorkant waren het net niet.

mooie details met de blauwe, gedopte secondewijzer, die vloeiender dan vloeiend loopt, de iets donkerder wijzers voor net wat meer contrast op de plaat. Zoals Fratello het leuk vermelde: het feestje is aan de voorkant, het zakelijke deel aan de achterkant.

De elegance kast is mooi slank en natturlijk super mooi afgewerkt met de Zaratsu polijsterij!

Ondertussen zit ik met smart te wachten op de originele zwarte kroko band met de vouwsluiting die zomaar erg goed zou kunnen staan met deze kast (iemand zal er wel over nagedacht hebben denk ik dan…) De band wordt apart verstuurd door de leverancier, e.e.a. omdat er een krokodil mee gemoeid is geweest.

194 likes

Prachtige NA. Die wijzerplaat is echt smullen. Veel pelzier er van!

3 likes

Hatsikidee, daar issie dan, gefeliciteerd! Wat een ontzettend mooie GS, heerlijke afmeting en dan die open caseback… :drooling_face: :star_struck:
Ben je nu klaar? :upside_down_face:

2 likes

Heel mooi!

2 likes

Gefeliciteerd! Schitterend horloge. Iets wat vast niet snel verveeld.

Dat blijf ik heel knap vinden. Ik zou dat zelf ook graag willen. :pray:

2 likes

Wat een schoonheid :heart_eyes:
Nogmaals gefeliciteerd Rik!

2 likes

Fabelhaft! :ok_hand: :ok_hand: :ok_hand:

2 likes

en dat heb je zeker bereikt :+1:
ik weet niet of je een wisselvallig iemand bent maar anders denk ik toch dat dit blijvertjes zijn :ok_hand: :smiley:
veel plezier mee gewenst :+1:

2 likes

Van harte gefeliciteerd met dit schitterende uurwerk, veel draagplezier toegewenst.

2 likes

Nee hoor :lying_face:

3 likes

Super mooi! Gefeliciteerd

1 like

Mooi hoor. Gefeliciteerd!!

1 like

Wow, wat een mooi horloge. Gefeliciteerd met deze fantastische aanwinst!

1 like

Prachtig , gefeliciteerd

1 like

Hatseflats, en wéér heeft Rik er een kraker van jewelste bij. Man, van harte is het je gegund en van harte gefeliciteerd. Die power reserve op de achterzijde: daar horen ze thuis.
Een spring drive handwind, nee die kende ik nog niet.
Veel draagvreugde!

2 likes

Proficiat met deze uiterst fraaie GS. Het uurwerk, de afmetingen, die plaat en kast pfoei. Dat tikt toch wel alle vakjes aan voor mij.

1 like

Mooi man, veel draagplezier :+1:.

1 like

@GMTplus1 Oh en wel snel die krokodil zich laten vastbijten. :nerd_face: Beter zwart dan bruin op deze fraaie Rijzende Zon…methinks.

1 like

Wat een prachtig apparaat! Heel mooi. En draagt fantastisch.
Groet van zijn neefje

7 likes

Prachtige aanwinst :sunglasses:
Ben benieuwd naar zijn looks op het pantserreptiel.

1 like