NA: Grand Seiko SBGA 211 (Snowflake)

Maar weer eens een post maken van een nieuwe aanwinst. Gezellig een deal gemaakt met @JPM (zeker een aanrader!). Kort maar krachtig deze NA, want de meesten kennen dit horloge wel.

Eerst een iPhone shot van de voorkant:

Absoluut zijn beste kant. Prachtig polijstwerk uiteraard en de wijzerplaat is van wereldklasse. Ik geloof echt dat dit de absolute top is. De wijzerplaat, maar ook de perfecte wijzers, markers, datumvenster. Ook met het blote oog gewoon ongeëvenaard.

Dan eentje van de achterkant:

Uurwerkafwerking is prima, maar zeker niet speciaal. Het spring drive uurwerk is toch al niet echt bijzonder om naar te kijken. Een dichte achterkant had ook gemogen.
Het uurwerk in natuurlijk technisch gezien bijzonder en het loopt bijzonder accuraat. Maar een schoonheid is het niet.

Dan de dikte:

Altijd een punt van kritiek op Grand Seiko. Ik heb er echt geen moeite mee. Hij oogt helemaal niet dik en op de pols valt een deel van de kast optisch weg. Prima.

Verder draagt hij heerlijk, weegt niks (titanium) en oogt kleiner dan de 41mm doet vermoeden door de zeer sterk aflopende lugs. Waterdicht tot 100 meter, ook prima.

Kort en goed een heerlijk horloge. Kan bij veel gelegenheden. Ik ben er erg blij mee!

89 likes

Gefeliciteerd en veel plezier met je NA! :heart_eyes:

2 likes

Topper Tom…heel mooi! :ok_hand:

1 like

Van harte

1 like

Gefeliciteerd, mooie aanwinst !

1 like

Fan-tas-tisch! Gefeliciteerd!

1 like

Ben op mijn beurt oprecht blij dat jij er blij mee bent. Geniet ervan Tom👍

3 likes

Dank je Niels! Leuk je te ontmoeten. En dank voor de aanpassing van de titel. Die moeilijke typenummers ook…

Gaaf ding!

1 like

Tom gefeliciteerd met je N.A. !
Groet Tom

1 like

Heel mooi zeg, prachtig horloge!

1 like

Gefeliciteerd Tom, prachtig!
Heb de snowflake eens omgehad en was verbaasd over de kwaliteit.

Moet de 231 nu het veld ruimen? :wink:

1 like

Gefeliciteerd! Prachtig horloge!

1 like

Heel dik!
Het is wel de week van de dikke NA’s :heart_eyes:

2 likes

Mooi niet! Die heeft een heel andere functie en uitstraling. Die wil ik niet kwijt.

1 like

Prachtig horloge met een iconische wijzerplaat! :ok_hand:

1 like

Ja…dat valt dus erg mee!:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Mooi man!

1 like

5 likes

:joy:

1 like