NA Grand Seiko SBGA029

Ben (al een gehele tijd) de collectie aan het terugbrengen naar max 6
Gisteren mijn SARX033 verkocht aan een gewaardeerd forumlid (komt wellicht hier te koop)
Vervolgens mijn Speedmaster Moonwatch en Seiko Turtle ingeruild
Van 3 naar 1 dus
Dit alles voor een niet allerdaags horloge: De Grand Seiko SBGA029 Springdrive Diver
Vormt nu een mooi setje in de box van 6 met mijn GS SBGR083

Het is een prachtig horloge en de afwerking van de kast en band is top zoals bekend van Grand Seiko
Wat iwel opvalt is het feit dat de band ā€œeenvudigeā€ pins heeft ipv schroefjes
Daarnaast heeft de band een eenvoudige fijnstelling in vergelijking met die van bv de Deapsea
Dat is natuurlijk ā€œAppels met Perenā€, maar toch

Desalnietemin toch een bewuste keuze voor een GS ipv Rolex Submariner/SeaDweller
Anders geef je er geen klassieker als de Speedmaster Moontwactch voor op :wink:

31 likes

Arthur,

Prachthorlogeā€¦geniet ervan !

Bedankt voor wederom de goede zorgen van de overdracht van de SARX033 :wink:

Ik ga er aan werken dat je nog meer van je horloges af komtā€¦:+1:t2:

VEEL DRAAGPLEZIER !!

Crownguard voor mooie SMP300
Heb niet veel meer te ruil/tekoop :wink:

Waanzinnig coole duiker!:thumbsup: Gefeliciteerd!

Je weet het nooit :wink: Je hebt nog de SMPā€¦haha

Prachtig Arthur, en zeker niet alledaagsā€¦:+1:

Gefeliciteerd met je prachtklok!

En met betrekking tot de eenvoudige pins in plaats van schroefjes: Seiko gebruikt in elk geval pins in al zijn titanium banden, omdat schroefdraad in titanium minder betrouwbaar is dan schroefdraad in staal. En als ik me niet vergis, is voor deze duiker titanium gebruikt, met een Brightz of Diashield coating.

Mijn beste,

Proficiat!!
Een mooie aanwinst, geniet er van.:four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Werkelijk ongelooflijk mooi en fraai en verfijnd. Veel draagplezier!

Ik ben blij dat er in BelgiĆ« geen dealer is van Grand Seikoā€™s, de verleiding zou wel eens te groot kunnen worden !!

1 like

Nee Steef dit is de stalen versie
De Titanium is nog gekker qua prijs
Wel mooier (persoonlijke meinging) door de goud accenten op de wijzerplaat

Proficiat, erg mooi :+1:

Ik heb zelf een SBGA011 (de snowflake dus) en ook hier werkt de sluiting met een aantal pinnetjes. Het werkt goed, maar is naar mijn mening niet het summum van duurzaamheid en kwaliteit. Ik heb ook een SARB065 waar het polsbandje te wensen over laat. De kwaliteit van Seiko (en zeker Grand Seiko) is onberispelijk, maar over het algemeen zijn de bandjes toch Ć©Ć©n van de zwaktes.

De band van mā€™n GS hi-beat is keurig te stellen met schroefjes en de afwerking is GS waardig.

Prachtklok heb je weer (voor mā€™n neus weggekaapt) Tuur! :wink:

Wowwwwwww!!!

Ik hoop ooit nog eens een Grand Seiko te kunnen kopen.

Kunnen we niet een keer een topic over Grand Seiko starten.

En iedereen dan vragen een vracht met fotoā€™s te uploaden

1 like

Hij is prachtig, in real life moet het zeker in het begin onmogelijk zijn je ogen er van af te houden. Voordat je in de auto stapt, klok in de kofferbak :grin: Van Harte veel plezier er mee!

Mooi hoor!

Prachtig!! En echt iets unieks :+1:

Hij heeft nog een hele mooie SBGR083

Ik heb 'm gezien, maar naast de hi-beat is een ā€˜sport klokā€™ beter op zā€™n plaats.