Ik ging, mede door het forum, Seiko erg waarderen en leerde Grand Seiko kennen. De paus ( @Fate_Amenable_To_Change ) had me ervoor gewaarschuwd maar het heeft me enorm aangetrokken. Na een aantal weken van verdieping en oriëntatie was ik vrij zeker van mijn zaak. De 44GS case, spring-drive, staal en een lichte wijzerplaat.
De aankoop gister gedaan bij juwelier Reijersen. Dit heeft enorm bijgedragen aan een heel positief en prettig gevoel. We werden ontvangen als ‘oude bekenden’ en hebben uiteindelijk 4 uur doorgebracht in de winkel. Er werd zelfs een lunch verzorgd! Heerlijk gekletst over horloges zonder ook maar enig gevoel van druk. Voor mij een ongekende klantvriendelijkheid.
Ik ben enorm onder de indruk van het horloge. Het is in meerdere opzichten dynamisch. De wijzerplaat veranderd onder invloed van licht. In de avond meer champagne maar bij daglicht een prachtige zilveren / witgouden toon. De vloeiende blauwe secondewijzer, sublieme afwerking. Het klinkt cliché maar het horloge geeft me echt een bepaalde rust en kalmte.
Het voelt ook een beetje alsof ik het ‘horlogespel’ heb uitgespeeld. Ik heb met mijn submariner een heerlijk duo.