NA: Grand Seiko SBGA413 "Shunbun"

Twee weken vakantie op Tenerife met het gezin. Na een paar dagen aan het zwembad en strand te hebben gelegen werd het toch eens tijd voor een uitstapje. Naar het stadje gelopen en daar bleken toch ook wel wat leuke horlogezaken te zitten. Bij de Rolex boutique lag een hoop moois, maar alles met de “solo para exhibición” bordjes erbij. Niet eens de moeite genomen om naar beschikbaarheid te vragen. Bij een andere zaak heeft mijn vrouw wat Cartiers gepast en een paar leuke damesmodelletjes van Omega. Ze heeft nog lang getwijfeld over een ballon blue maar omdat de ‘wow-factor’ er niet gelijk was nog maar even verder gekeken.

Bij een andere zaak zag ik wat Grand Seiko’s liggen. Toch even snel binnenkijken. Mijn oog viel op een SBGA413. Er kwam gelijk een verkoper op me af die aangaf dat passen geen probleem was. Nou even om dan, alleen “om te kijken hoe het staat”.
Ik heb het altijd al een heel mooi horloge gevonden maar vond mijzelf niet echt het type om een horloge met roze wijzerplaat te dragen. Maar dat roze blijkt dus best subtiel, meer een lichtroze gloed in een bepaald licht. Hmm… verkoper had inmiddels een loupe erbij gepakt om mij te overtuigen van de hoogwaardige afwerking. Inderdaad erg mooi ja…

“Oke thanks… maybe later, I’ll think about it”.
Toen kwam er opeens een “good price for you”. Inmiddels was hem natuurlijk ook opgevallen dat mijn vrouw bij een setje gouden oorbellen met wat steentjes stond te kijken. Die kon hij ook nog wel in de deal betrekken… “Special price met de Grand Seiko” natuurlijk.
Tja, ik ben de beroerdste niet en wil mijn vrouw natuurlijk niet teleurstellen op vakantie zoals je snapt. :sunglasses:

160 likes

Mooi horloge!

1 like

Schitterende aanwinst! Dat zijn de betere souvenirs. En om op je fotos af te gaan, het valt idd alleszins mee met hoe roze de wijzerplaat is.

1 like

super man, blijven fantastiche horloges en die secondewijzer blijft top; hoe die blijft glijden… veel staar plezier!

2 likes

Oefff dat is een hele mooie zeg! :heart_eyes: Van harte met deze prachtige Grand Seiko en ik wens je er veel draagplezier van. :blush: :+1:

1 like

Mooie deal hoor…:grin:

1 like

Een van de mooiste GS uit de Heritage collectie IMO.
Ik was toevallig in de Seiko Boutique toen iemand deze aanschafte. Hij twijfelde tussen deze en de snowflake.
Heb toen aangegeven dat hij de juiste keuze heeft gemaakt, want bijna iedereen gaat voor de snowflake.
De roze dial zou ik ook dragen, echt fantastisch!

Gefeliciteerd en veel plezier ervan.

1 like

Fantastisch! Geniet ervan

1 like

Mooi man.
Dat zijn de souvenirs, nietwaar?
En, rosé,zoals rosé voor mannen moet zijn.
Je moet 3 keer kijken om het te zien.

Nou alleen nog een foto, samen met de oorbellen natuurlijk.

2 likes

Gast super klasse horloge. Dit is er zo’n eentje die ik oprecht echt geweldig mooi vind, maar zelf kopen is een brug te ver. Financieel gezien zou ik er dan ook een ander horloge voor uit de collectie moeten halen.
Staat je top, geniet ervan

1 like

Prachtige aanwinst :ok_hand::ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd met je mooie vakantie aankoop!

1 like

Supertof! Echt een mooie versie met die 5 link band ivm met de 62GS kast die iets boller en ronder is dan de 44GS. Heel fraai!

Zie ik daar een foto op het strand? Heb je de shobun gelijk zand laten happen?

1 like

Prachtige GS ! :ok_hand:

1 like

Schitterende NA! Als de vrouw maar tevreden is he :grinning_face_with_smiling_eyes: geniet ervan :+1:

1 like

En waar is de foto van de oorbellen? :wink:
Prachtige Seiko, geniet ervan!! :+1:

2 likes

Sorry PaulC :joy:

Geen foto’s van de oorbellen en zo? :wink::+1:

1 like

Erg mooi horloge! :star_struck: Niks leuker dan een horloge op vakantie te kopen. Mooi aandenken zo.

1 like

Prachtig

1 like

Nou jongens, had niet verwacht dat er zo veel interesse voor een setje oorbellen zou zijn op het Horlogeforum!

Op veler verzoek dan maar:

4 likes