Ja hoor, plots was het weer raak: horloge gezien op internet waar je steeds meer over gaat lezen en langzaam maar zeker een obsessie wordt. De ‘winter’ versie van de seizoenen serie van Grand Seiko. Erg frustrerend dat het een US only uitgave is, Rolexiaanse marketing truc? Playing hard to get? Imho is de winter versie de mooiste van de 4 met een dial waar je elke keer weer vol bewondering naar kijkt, een mooi verheven saffier glas, blauwe wijzer, goudkleurige logo, facetten waardoor de leesbaarheid erg goed is ondanks het ontbreken van lume en een mooie titanium kast/band met een uitstraling van staal. En dan heb ik de befaamde Zaratsu polijst truc nog niet eens genoemd (nu dus wel).
Via het forum gezien dat #Pangehorloges veel met GS doet, hij had het toen niet in bezit maar wist dat #bordewolf er misschien wel weer vanaf wilde.
Plots kwam deze pagina voorbij:
Contact gelegd maar vond dat ik toch eerst zelf een horloge moest verkopen om budget vrij te maken. Tijdje later, via het forum, mijn Zenith ‘doorgegeven’ aan de volgende eigenaar / forumlid en een laatste glimp op Insta gevonden!
Uiteraard binnen enkele minuten meteen maar weer een bericht naar #bordewolf. Helaas meldde hij dat het weer verkocht was… Via een ‘tussen-eigenaar’ uiteindelijk bij #Pangehorloges terecht gekomen en voilà: ritje naar Dordrecht en een faire deal kunnen sluiten. Vlinders in de buik en zo, zie zelf:
Dan als afsluiter nog een leuk weetje. De introductie van dit horloge gaat traditie-getrouw weer gepaard met een hoop gezever over dennebomen bedekt met sneeuw waar het zonnetje dan op schijnt en de dial waar je dan de wintersneeuw (bestaat er zoiets als zomersneeuw?!) in moet herkennen. Op de fora gaat het vaker over donkere wolken die je in de winter nog al eens ziet en dat komt er voor mij ook dichter bij in de buurt. Maar dan blijkt dat als je de Tokyo stripes van de rotor parallel legt met de strepen op de achtergrond van het 9R65 uurwerk je de contouren van het Shinshu gebergte ziet die de makers van dit uurwerk vanuit de SEIKO Shin-Shu Watch Studio kunnen zien!
Veel fantasie? Toevallig ontdekt na het fabriceren van het uurwerk en na het uitklokken even in de verte turen onder het genot van een Yamazaki whiskey? Maakt me eigenlijk ook weinig uit, ik ben blij met het resultaat en ga hier nog lang van genieten!