NA: Grand Seiko SBGA415

Ik loop al weer wat jaartjes mee op het forum en dat houdt in dat je smaak wordt beinvloed door alle moois en minder moois dat voorbij komt.

Persoonlijk heb ik al snel een voorkeur voor Grand Seiko ontwikkeld.
In hoge mate werd dat veroorzaakt door de schoonheid van de horloges, het afwerkingsniveau maar zeker ook het “onder de radar” gevoel.

De laatste jaren heb ik er een hoop gehad en weer geruild of verkocht. Van sommige daarvan denk ik nog wel eens; dat had je niet moeten doen zoals de sbgn007 en sbgw0031. Maar je stelt jezelf grenzen en je kunt niet alles maar kopen en houden wat je mooi vindt.

Uiteindelijk is de hobby voor mij ook leren tevreden zijn met wat je hebt en vooral geen hele doos vol met toppers. Wat moet je dan immers 's ochtends kiezen.
Een zeer gewaardeerd forumlid maakte een tijdje geleden een opmerking (en dat doet die wel vaker) die is blijven hangen; je moet gaan voor een knaller. Een andere opmerking van hem: hoe minder horloges hoe beter.

Tja dan ga je weer eens nadenken en overweegt wat opties. Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij de SBGA415. Een van de 4 uit de seasons collection die alleen in de VS verkrijgbaar is. Dat zijn 4 horloges die ik heel fraai vind. Maar wat dan te kiezen en waar te krijgen vooral.

Uiteindelijk werd de keuze de 413 of de 415. Na ze allebei gezien te hebben is het de 415 geworden. De 413 zat met de wat wittere dial te dicht op mijn Snowflake.

Nu maar wat plaatjes (let wel, ik ben een slechte fotograaf maar ik heb mijn best gedaan.

De kast, de dial, het titanium. Het is voor mij precies het horloge wat ik nog wilde toevoegen een mijn andere twee GS’n. Het zijn 3 Springdrives geworden maar wel met drie verschillende kastvormen.

Het einde van de rit is zo langzamerhand in zicht aan het komen van deze anders nooit stoppende achtbaanrit. Hoe lang die nog precies duurt weet ik niet.

106 likes

Heel erg mooi! Geniet ervan! :smile: :+1:

2 likes

Gruwelijk mooi! Waarom doe je mij dit aan!!? :joy:
Dat wordt genieten! En een zere nek van het naar beneden kijken, keer op keer! :sweat_smile:

1 like

Mooie verscheidenheid heb je in de collectie! :ok_hand:t3:

1 like

Nog maar een keer…

Van harte met je aanwinst en draag deze prachtige set in goede gezondheid.

1 like

Heel mooi! Top trio zo. Heel veel plezier ermee :grinning::+1:

1 like

Fraai! Heel veel plezier ermee!

1 like

Ik heb het al vaker geroepen bij GS maar de kwaliteit spat ervan af! Erg mooi en gefeliciteerd.

1 like

Prachtige collectie :heart_eyes::heart_eyes: ik heb het voorrecht gehad om ze alle 3 te ervaren :ok_hand:t2:

Wat een kanjers en dan ook echt alle 3 in hun diversiteit :muscle:t2:

Veel draagplezier…

1 like

Gaaf horloge hoor, wat een mooie wijzerplaat!
Veel draagplezier!

1 like

Wat een pareltjes stuk voor stuk! Geniet er van!

1 like

Deze kende ik niet echt, maar damnnnn wat een schitterend ding! :heart_eyes:
Ben wel benieuwd bij dit soort horloges, ergens de kans gekregen om ze in het “echt” te zien of “blind” gekocht op afstand?

2 likes

Blind gekocht en toen ik de 415 ging ophalen lag er ook de 413.

2 likes

Wat een fantastisch trio. Voorkeur voor de SBGA415, de rest is ook meer dan ok!

1 like

Heeeeel mooi trio, proficiat.

1 like

Geweldig zeg…wat een Trio! Van harte met de NA…imo een van de mooiste releases van GS in de afgelopen tijd. :ok_hand:

1 like

Prachtige NA, die dial ziet er heel gaaf uit!

1 like

Heel mooi. Staat ook op mijn lijstje.

1 like

Prachtig!

1 like

Prachtig horlog, zo een moet er ooit bij mij komen!

1 like