NA Grand Seiko SBGJ201

Om te beginnen: Het ligt aan jullie!

Het begon anderhalf jaar geleden heel onschuldig. Wat biertjes ruilen tegen een horloge van @anon50762135. En kijk nu eens. Het horloge waar ik al een jaar naar aan het kijken ben om mijn pols.

Sinds ik kennis heb gemaakt met GS heb ik een zwak voor dit merk. De eigenwijsheid, de afwerking en natuurlijk de bijzondere dials zijn gewoon fantastisch om naar te kijken. Toen @koetsjh en @vierport vorig jaar dus een “GS meet and greet” hadden opgezet, was ik blij er bij te kunnen zijn. Wat een super horloges waren daar toen bijeen (dank nog aan iedereen). Toen ook voor de eerste keer de Iwate dial live gezien van @tompj. Wat was die gaaf.

Ik ben daarna vooral gaan kijken naar modellen met de 44GS kast. Heerlijk hoe de ze al die hoeken, rondingen en afwerkingen in zo’n kast kunnen maken. Het horloge krijgt hierdoor ook wat meer “bling bling” omdat vanuit iedere hoek het geheel wel glinstert en je tegemoet schijnt.

Daarna kwam natuurlijk de keuze van het uurwerk. Kiezen voor Spring Drive of toch niet? Uiteindelijk bleven er twee modellen over. De SBGA375 en de SBGJ201

Als eerste de SBGA375 gepast. Magnifieke wijzerplaat en zit als gegoten.

Maar toen kwam een paar dagen later de SBGJ201 om de hoek kijken:

Ik was om. Dit wordt 'm.

De wijzerplaat wordt de Iwate dial genoemd omdat deze gebaseerd is op het Iwate gebergte

Tezamen met de hoekige 44GS kast een passende verwijzing.

Na 1,5 week nog iedere keer grote blij als ik naar m’n pols kijk. De wijzerplaat kan allerlei kleuren en vormen aannemen. Nagenoeg wit of ingetogen creme in de avond. Maar altijd met een hoop schittering en frisheid.

En alles natuurlijk met een absurd hoge mate van afwerking (waarvoor ik helaas niet goed genoeg fotografeer)

Het horloge kent een diameter van 40mm en heeft (mede door de GMT functie) een dikte van 14 mm. Het wordt aangedreven door het 9S86 uurwerk met een toerental van 36.000 tikjes per uur. De gangreserve bedraagt 55 uur.

Zoals ik al schreef: Het ligt aan jullie. Dankzij jullie bijdragen aan dit forum heb ik afgelopen jaar mijn zoektocht diverse keren bijgesteld, en ben ik uiteindelijk op deze kanjer uitgekomen. Dank, dank, dank!

116 likes

Gefeliciteerd :heart_eyes::ok_hand::ok_hand::+1:

1 like

Zo geweldig mooi Hans! :ok_hand: Van harte en iedere dag heerlijk genieten van deze prachtige aanwinst. :+1:

1 like

Fraai, héél fraai! Veel draagplezier. :ok_hand:

1 like

Damn, wat een ongelofelijk lekker horloge!!!

Sowieso erg veel dikke NA topics vandaag.

2 likes

Wat een schoonheid pfffff :+1::+1::+1:

1 like

Erg mooi en geweldige details!

1 like

Mooi mooi mooi!

1 like

Hans, een waanzinnig mooi horloge! Iwate wijzerplaat is in zwart prachtig, maar in wit zeker ook! Pure klasse voor de ware liefhebber.

1 like

Lekker! Weer een GS op het forum, altijd goed. Geniet ervan, maar dat zal wel lukken! :grin::+1::ok_hand:

1 like

Heel mooi! Van harte! :smile: :+1:

1 like

Hatsakidee.

Prachtige aanwinst!

1 like

Gefeliciteerd , heel mooi :star_struck:

1 like

Prachtige NA !
Gefeliciteerd !

1 like

Prachtig! Wat een afwerking pff dat is gewoon haast kunst!

1 like

Geweldig mooi. Gefeliciteerd.

1 like

Erg mooie G.S. en wat is het gaaf te zien dat er steeds meer N.A.,s komen en dat het merk zo gewaardeerd wordt!

3 likes

Prachtig!

1 like

Heel mooie GS. Geniet er van.

1 like

Ik denk dat ik namens heel HF spreek, als ik zeg het spijt ons.
Maar potverdomme man, wat ben ik blij dat we je blijkbaar hebben overgehaald om zoiets moois te kopen. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

4 likes