NA Grand Seiko SBGK005 Mt. Iwate limited edition

Allen! De GS SBGK005, istiedan! Voor de mensen met een aandachtsspanne van een goudvis, foto’s hieronder :point_down:

Pak 'm beet 2 jaar geleden plaatste ik op dit forum een gezochttopic voor de Grand Seiko SBGK005, wetende dat mooi spul nooit voor het oprapen ligt.

Zoektopic geplaatst. Triep, triep, triep… :cricket:

Tumbleweed rolde door de digitale straten van ons forum, bij tijd en wijle opgeschrikt door een upje mijnerzijds. Bij het tragische af. Kansloos. Stop maar. Geen beet.

Ondertussen diverse AD’s gebeld met als wrang hoogtepunt dat één AD zijn enige en laatste SBGK005 net een dag ervoor had verpatst. Ik hoop dat ie goed terecht is gekomen :sleepy:. Helaas. Daarna meerdere andere modellen Grand Seiko’s gepast maar steeds leken die het niet te halen bij de SBGK005. Het begon obsessieve trekjes aan te nemen.

Chrono24 uiteraard ook in de gaten gehouden, maar ik weiger gewoon boven list te dokken voor een tweedehands horloge, hoe goed ie er ook uitziet. En er kwamen war afgekloven exemplaren langs. Nah, laat maar. :wave:

Min of meer de hoop op gegeven en buiten de ruif gevreten bij Jaeger Lecoultre en Piaget. Gepast, maar helaas, die konden mij uiteindelijk ook niet bekoren.

M’n horologische ik bij elkaar geraapt en de zoektocht hervat. Uiteindelijk bij een liefhebber om de hoek een schitterend, nauwelijks gedragen exemplaar gevonden! Full set :beers: en werkelijk prachtige, krasvrije staat.

Gepast en na wat onderhandelingen tot een prijs gekomen waar we beiden tevrêe mee zijn. Mooie wereld is het toch. :rainbow:

Het draagcomfort is gewoon goed. Valt heerlijk om de pols. Top afgewerkt, je blijft ernaar kijken. Zoveel details! De standaard lofzang op een GS maar het is gewoon helemaal waar.

Is er dan niets verkeerd aan dit horloge? Jazeker wel. Ik noem de belachelijke print op de glazen caseback en een horlogeband die glanst als een keutel in de maneschijn :new_moon_with_face:
Andere band er op en problem solved.

Foto’s! Daar ben ik geen kei in. En excuus voor de vette klauwtjes. Wat is een GS lastig op de foto te krijgen! De gepolijste delen, de miniscule details op de indices. De wijzers. De wijzerplaat, het gouden gematteerde GS logo. De fenomenale afwerking. Moelluk! Ik heb een poging gewaagd :point_down:

De GS in zijn min of meer natuurlijke habitat:

Pols foto:

135 likes

Prachtig die wijzerplaat :star_struck: gefeliciteerd en veel draagplezier!

1 like

Van harte met deze prachtige Grand Seiko! :blush: :+1:

1 like

Zo hee, heerlijke GS! Enjoy :ok_hand:

1 like

Werkelijk fantastisch. Het is absurd mooi hoe ze dat glas hebben geslepen.

1 like

Ridiculous! :star_struck::ok_hand: Van harte met de vondst na de lange zoektocht. De aanhouder wint altijd. :muscle:

1 like

Ai , erg mooi :slight_smile::+1::+1:

1 like

Moeizame zoektocht, maar met een prachtig resultaat :muscle: :ok_hand: Geniet ervan!

1 like

Mooi ding! Leuk na zo lang.

1 like

Waauw :star_struck: echt mooi. Staat je er goed op de pols ook. :+1:

Bedoel je met de blinkende band de band op de foto? Die vind ik best wel mooi. Wist overigens niet dat het logo echt goud was. Leuk detail.

1 like

Proficiat!

Je plaatjes zijn idd niet het beste, ondanks dat ziet het er mooi uit op de plaat. Sommige dingen krijg je gewoon niet op een foto.

Een GS is altijd een mooi horloge, veel draagplezier.

1 like

Wat een pracht! Geniet ervan :ok_hand:

1 like

Prachtig!Gefeliciteerd ermee.

1 like

Nee, ik doelde op de originele band. Die is van een soort hoogglans, krokodillenleer. Niet bijzonder geslaagd

1 like

Noice! :ok_hand:t3:

1 like

Prachtig horloge, die wijzerplaat :heart_eyes:

1 like

Mooi GS zeg, de band past er mooi bij.

1 like

Blijven toch unieke apparaten, geniet er van!

1 like

Mooie GS!

1 like

Prachtig! :star_struck:

1 like