Afgelopen weekend het volgende stapje in de horloge hobby gezet met deze prachtige Grand Seiko.
Een hele tijd terug al besloten dat als ik deze stap ging maken het een GS moest worden. Voornamelijk vanwege het uitmuntende niveau van de afwerking en het feit dat alles in eigen huis wordt ontwikkeld en geproduceerd. Heb ook een Tissot PRX en dacht daarmee een echt Zwitsers horloge te hebben. Toch een beetje een een domper toen ik er naderhand achter kwam dat de band, kast etc door 3e partijen in China worden geproduceerd. Eigen schuld, dikke bult. Had ik m’n research maar beter moeten doen voor de aanschaf. Vind m gelukkig nog steeds wel erg mooi.
Toen het horloge potje eindelijk vol genoeg zat om tot aanschaf over te gaan de welbekende sites in de gaten gaan houden of er iets voorbij kwam dat mij kon bekoren.
Uiteindelijk geslaagd in het blauwe gedeelte van het forum. Iets wat eigenlijk ook wel mijn voorkeur had, voelt toch meer vertrouwd dan via Chrono24 of iets dergelijks. Het blijft toch vaak een gevalletje buy the seller en dat zat hier wel snor.
Vorige week een dealtje gesloten met @Fate_Amenable_To_Change . Na vriendelijke, vlotte en eerlijke communicatie via het forum afgelopen zaterdag het horloge in ontvangst genomen onder het genot van een bak koffie en een leuk gesprek.
Ik ben er erg mee in m’n nopjes en elke blik op de pols tovert een glimlach op m’n gezicht. En dat is toch waar het om draait.
Oh ja, die 013 in referentienummer maakt het natuurlijk wel helemaal af ![]()
Gr Ron