NA: Grand Seiko SBGN013

Vakantie is voor mij vaak tijd voor bezinning. Tijd om na te denken over het jaar wat komen gaat en voor mij ook tijd om vaak nieuwe routes uit te stippelen.

Zo ook voor mijn horloge collectie. De eerste conclusies waren vrij snel getrokken. Ik wil terug naar een two-piece collectie waarvan de Seiko MM200 (SPB077) er sowieso eentje zou zijn en dat mijn Squale en Sinn mogen vertrekken. Maar wat moest dan die andere worden? Het moest een horloge zijn welke ik als casual-chic kon dragen naast de duiker. Na wat Googlen, Youtube filmpjes kijken en uiteraard hier rond speuren moest het een Tudor BB41 (eerder gehad) of een Grand Seiko SBGN013 worden. De gladde bezel, zwarte wijzerplaat en de maat van beide horloges beviel me. Voor de rest toch twee totaal verschillende horloges. Automaat vs. Quartz, GMT vs. non GMT, Zwitsers vs. Japans en zo kan ik nog wel even doorgaan. Eigenlijk 2 totaal verschillende horloges maar toch hebben ze in mijn optiek wat van elkaar weg.

Aangezien ik op vakantie ben had ik wat tijd om verschillende dealers te contacten en zo had ik voor aanstaande woensdag een roadtrip gepland staan naar wat juweliers om beide horloges te bekijken en waar mogelijk een goede deal te sluiten. Maar die roadtrip gaat niet door…

Omdat ik op zoek was naar ervaringen met de Grand Seiko, de Tudor had ik namelijk zelf al een keer gehad, zag ik een gesloten advertentie van @flieger63 voorbij komen. Mooie prijs, niet van nieuw te onderscheiden maar helaas niet meer in de verkoop. De stoute schoenen aangedaan en een berichtje naar @flieger63 gestuurd eigenlijk hopende op het feit dat hij zou zeggen: ‘Nee, hij staat echt niet meer te koop’ zodat ik niet meer dat onrustige keuze gevoel zou hebben. Shit, toch nog wel te koop en ook nog eens vlak bij het adres waar ik op vakantie ben. De vrouw lief aangekeken en vandaag mocht ik langs komen om het horloge te bekijken. Aangegeven dat ik nog niet zeker wist of ik het horloge wilde kopen maar mocht dit het geval zijn ik ter plekke de trekker zou overhalen.

Na een hartelijke ontvangst en na 10 minuten het horloge bekijken vroeg ik om het rekeningnummer van @flieger63 zodat ik het horloge niet meer van mijn pols hoefde te doen. Wat een kwaliteit. Over het merk, het 9F quartz uurwerk, de geweldige afwerking, de geschiedenis en alle andere superlatieven is al voldoende geschreven dus ik laat het bij mijn matige foto’s welke het horloge absoluut geen recht aan doen.

43 likes

Schitterende aanwinst. Veel draagplezier!

2 likes

Thanks man, erg blij mee!

1 like

Erg mooi! Gefeliciteerd en veel plezier met je NA!

1 like

Thanks!:slight_smile:

1 like

Je vakantie is nu al geslaagd! :laughing:

1 like

Haha, laat dat de vrouw maar niet horen.

1 like

Poepie ruig, wat is ook deze verschrikkelijk mooi. Gelukgewenst, man!

1 like

Thanks man!

1 like

Schitterende GS, veel draagplezier gewenst!

Heel veel plezier ervan :+1:!
Was gezellig en jij bedankt voor de fijne transactie !

Komt goed, thanks!:slightly_smiling_face:

Jij ook wederom bedankt!:slightly_smiling_face:

1 like

Mooie set zo :muscle:

1 like

Prachtige GS! Veel plezier ermee!

Damn, zo mooi! Well done!

Ja, erg blij mee. Lang opzoek geweest naar de ideale combinatie maar de MM200 verbaasd me echt hoeveel hij me ‘doet’ en de GS is ongekende kwaliteit.

1 like

Thanks, gaat goed komen.

1 like

Het horloge is inderdaad echt heel mooi, kan er naar blijven kijken!:slight_smile:

Mooie aankoop. Geniet er van.

1 like