NA: Grand Seiko SBGN023

Een ander huis gekocht, net op vakantie geweest, benzineprijzen die records breken en kosten voor de boodschappen die de pan uit rijzen; even tijd om rustig aan te doen. Ik wist het zeker.

Maar zoals ik ook dagelijks voor mijn plezier naar huizen en auto’s kijk, bleef het zoeken naar horloges deel uitmaken van mijn routine. Websites worden bekeken en de vitrines van juweliers worden minutieus geïnspecteerd op zoek naar dat ene gevoel, het gevoel wat velen van ons kennen!

Als ik dan toch een horloge zou kopen, zou die -onder andere- moeten voldoen aan het volgende:

• Geen datum of datum op de 3-uur positie
  • Een band die niet gemaakt is van staal
  • Fijnverstelling-optie voor tijdens de warme zomerdagen
  • Liefst niet dikker dan 12 mm

Via het forum werd ik attent gemaakt op aanbiedingen bij juwelier Van Hell in Amersfoort en Apeldoorn. Een kijkje nemen zou toch geen kwaad kunnen?

Eenmaal binnen kreeg ik de Grand Seiko Sport GMT SBGN023 in handen, een horloge die ik nog nooit met bovengemiddelde interesse had bekeken, en het was liefde op het eerste gezicht, dat ‘ene gevoel’ wat ik hierboven benoemde!

Deze limited edition SBGN023 werd vorig jaar geïntroduceerd in een oplage van 2021 stuks en kenmerkt zich door de goudkleurige accenten en het logo van het merk in geelgoud applied op de schroefdeksel.

Voor de vorm toch nog even vergeleken met de aanwezige SBGN019 met rode accenten, al was dat meer een formaliteit. Een makkelijke manier om het een weloverwogen keuze te doen lijken.

Ik was stiekem al verkocht en het horloge daarmee ook.

Toen ik medio 2021 begon met mijn horlogehobby, raakte ik direct gefascineerd door Japanse horloges en Grand Seiko in het bijzonder. Dat ik na een aantal Japanse omzwervingen nu deze prachtige Grand Seiko mag dragen voelt onwerkelijk en maakt me trots.

Klopt het dat het horloge aan weinig van mijn vooraf gestelde eisen voldoet? Zeker. Gevoel laat zich zelden vangen in eisen. Gevoel toont zich meestal bij een eerste aanzicht en zeg nou zelf…

106 likes

Van harte gefeliciteerd met deze mooie aankoop! :+1:t2: bijzondere verschijning!

Van harte met deze schitterende Grand Seiko! Ik wens je er heel veel draagplezier van! :blush: :+1:

PS Wat vind je van het datumvenster?

1 like

Schitterend met dat gouden accent! Ik zat er stiekem ook naar te kijken :wink:

Geniet ervan!

Gefeliciteerd, wat een prachtige GS.

Dank allen!

Elke keer dat ik kijk vind ik het mooier worden. Heb in de afgelopen 24 uur vaak gekeken, dus vind het nu best wel speels en niet te storend ogen!

2 likes

Grand Seiko, altijd goed! Gefeliciteerd, gaaf ding.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Die van ‘geen datum bij de 3’ deed me even fronsen. Tot ik zag hoe dynamisch (want: anders?) dat oogt. Past goed bij de stijl van deze GS. Geniet ervan!

Gefeliciteerd, en ik moest lachen om je eisenlijstje. :+1: Veel plezier er mee!

Je weet wat je wilt en koopt wat anders. Herkenbaar :grinning_face_with_smiling_eyes:

Prachtig ding, heel veel plezier ervan!

Jij weet best dat je niet naar zo’n winkel kunt gaan zonder iets te kopen. Maar geweldig dat je hem hebt. Veel plezier ermee.

Proficiat met deze prachtige NA. Gave GMT. Jouw uitleg waarom je het niet moest doen, de trekker overhalen, snap ik ook. En toch ga je voor de bijl. Leuke hobby :joy:

Gefeliciteerd, mooi verhaal ook :wink:

Een prachtige GS :ok_hand:

Lekker man. En weer een heerlijke GS plaat

Serieus mooie GS!:ok_hand:

Mooi horloge!
Goed weergegeven op deze foto’s.

Dat is er inderdaad één die ik uit het assortiment zag lopen, op de website :wink:

Van harte er mee en heel veel genot er van.

Stoer en mooi! Gefeliciteerd met deze gave aanwinst!

Echt een prachtig horloge, veel draagplezier!

Gefeliciteerd met deze mooie GS, wens je natuurlijk veel draagplezier :ok_hand: :+1:.
Voldoet bijna aan de eisen die je stelde :rofl: