NA : Grand Seiko SBGR051G

Hij draagt heerlijk , ligt mooi vlak op de pols en blijft stabiel op zijn plek.

De vorm van de kast en de boog die jij beschrijft zijn heel apart om te zien , hier zit flink wat denk werk in.
Ook zie je daardoor een mooi contrast met de bezel die schuin terug naar binnen loopt , de scherpe rand die hierdoor ontstaat heeft weer zijn eigen facet lijn.
Hoe langer ik kijk naar het horloge hoe meer doordachte details ik vind , het is ongelofelijk.

Als alle details op zijn plek gevallen zijn zal ik proberen een volledige review te doen in een nieuw topic.
Dat gaat een lange lap tekst worden denk ik.

De jaar extra garantie wordt verstrekt bij invoeren van het serie nummer , blijkbaar had de vorige eigenaar het niet gedaan dus.

1 like

Top !!!,
Alsnog gefeliciteerd en veel plezier ermee gewenst :+1:

1 like

Prachtig zo’n GS, veel draagplezier!

1 like

Ik loop hier ook wel warm voor
 Vraagje: is hij niet té zilver / zou een zwarte dial niet prachtig zijn? Begrijp me niet verkeerd hoor maar jij kan dit beter inschatten omdat jij hem in het echt ziet.

Machtig ding hoor! Plaatjes vandaag meermaals bewonderd. Smullen :yum:

1 like

Erg mooi!! :+1:

1 like

Een zwarte dial is natuurlijk ook smullen , maar ik heb al een zwarte Omega P.O
De zilveren dial was dus een bewuste keuze , ik vind hem geweldig mooi de kleur.

Absoluut niet té zilver , het geheel is mooi in balans.

2 likes

Dat alles zilver is is juist heel sjiek. Telkens blinkt er weer een ander facetje op.
Dit is het eerdere model. Sbgr001.
Identiek, maar dan met dichte deksel en ander uurwerk.

5 likes

Ik heb hem zien staan
:wink:

1 like

Ook erg goed afleesbaar , de gepolijste wijzers nemen vaak een zwarte gloed aan , dit geeft een mooi contrast.

Het nieuwere uurwerk , de 9S65 en de caseback is toch wel smullen.
@strui901 , met Paul kan je vast leuk onderhandelen
 have a go :wink:

2 likes

Pffff lekker bezig Ronaldo. Genieten deze GS.

1 like

Wat goed! Pasvorm was ik even bezorgd over ivm die boog maar fijn dat hij goed zit. En inderdaad, die facetranden maken hem af; erg mooi en goede combo met je PO.

Ik kijk uit naar het NA-topic!

1 like

Proficiat! Wat een plaatje, en de kwaliteit is uiteraard een hoofdstuk apart. Veel plezier.

1 like

De GS heeft wel haast zeg , +12 seconden per 24uur , 2 seconden meer dan fabrieksopgave van +10
Weg leggen met crown up en down resulteert na 4 dagen weer in een gemiddelde van ongeveer +5
Niet slecht overall dus.

De Metas gecertificeerde Omega moet er wel een beetje om lachen. :stuck_out_tongue:
Die kan je op alle manieren weg leggen of ophangen met slingers en ballonnen eraan

+5 in ruim 4 dagen en dat houdt hij strak aan.

2 likes

Bam, wat een klatser zeg. Echt mooi en klasse😍

1 like

Hier spreekt nu een official member van de Seiko inner circle :joy:

Toch wel heel fijn een extra jaar garantie , leuke hand ondertekende garantie kaart en brief. :blush:

2 likes

+12 seconden per dag
 whoww
 dat is 50% van wat mijn Seiko Sarb033 afwijkt per dag

1 like

Mooie po ook

1 like

Ondertussen heb ik de juiste combinatie van dragen/wegleggen gevonden +4 nu :slight_smile:
De Sarb doet dus +24 per dag?? :neutral_face:

24 is wellicht wat overdreven maar tussen de 15 en de 20 seconden zeker wel ja.

Ik vind het 6R15 uurwerk van Seiko ook wat overschat.
Ze stoppen het in klokjes van 300 maar ook in klokjes van 1000 ballen en het is gewoon niet best gereguleerd.
Ik vind mijn Sumo en vond mijn Shogun ook niet echt accuraat.
Als ik dat vergelijk met de 2824 in mijn Steinhart

1 like

Dat is wel een punt inderdaad , voor 300 is het ok , voor 1000 verwacht je toch meer precisie.
Goed gereguleerde ETA’s zijn moeilijk te kloppen , die gekke dingen lopen heel strak.

Kan je de SARB niet wat afremmen door hem met de crown down weg te leggen?

1 like