NA Grand Seiko SBGR089.

Juist, dat hadden wij toen ook… we gingen voor een grote zwarte en kwamen met een kleine witte thuis… lees paard Fries en … ah… never mind :grin:

Pracht aanwinst met die donkere plaat :heart_eyes: Mooie combi met die croc band !
Veel plezier ermee!

1 like

Mooi! En prima maat, ook bij jouw pols!

1 like

Mooi, gefeliciteerd met je aankoop :+1:

1 like

Size doesn’t matter. Schitterend horloge.

1 like

Maakt niet uit hoor, eenmaal geslacht en gebrand kun je de huid gewoon looien en van elke kleur die je maar wilt voorzien. Met name het stuk boven de staart is prachtig als Cordovan, ik zou het bruin houden. :slight_smile:

Nu zul je denken “smakeloos en off topic”, maar nee…

@Hans, in je review / NA zeg je bar weinig over de band. Is hij 20mm 19mm breed? Hoe zit ie?

Ik ben door de SARB017 erg getraumatiseerd. Het stuk stugge en lelijke bordkarton wat daarbij zat was heel erg naar, maar de croco op deze GS lijkt me juist erg mooi.

Kun je iets over de band zeggen? Is het in jouw ogen waard om op mijn GS (met stalen band) een echte GS band te scoren, of zou je het inschatten dat ik beter een aftermarket croco kan kopen?

Bij voorbaat dank!

1 like

:scream:

1 like

Prachtig!

1 like

Als ik zo brutaal mag zijn.

Mijn SBGR087 kwam oorspronkelijk ook met een zwarte GS crocoband. Wissel hem sinds de aanschaf alleen af met de stalen GS band. Daarnaast heb ook ik de horror van de kartonnen Alpinist band ervaren, en kan je geruststellen dat deze croco van een ander niveau is.

Heb geen ervaring met aftermarket crocs, maar na bijna 2 jaar ben ik uiterst tevreden met deze OEM.

3 likes

:+1:
fraai maar dan met H O O F D L E T T E R S

2 likes

Prachtige NA, dikke G.S. p*rno op het forum de laatste tijd and enjoying it a lot! Ik moet nog 2 a 3 weken wachten voor dat mijn springdrive komt. Congrats

2 likes

Krijg steeds meer de drang om dan toch ook maar een minimale maat te laten varen. Mijn recent gekochte 40mm GS is de kleinste van het stel maar het valt allemaal eigenlijk reuze mee. Op de pols kijkend is het even wennen. Maar kijk je op een afstand in een spiegel dan hangt er gewoon een mooie glimmer aan de pols te bungelen.

1 like

Je hebt gelijk, over het bandje heb ik weinig gemeld. Het merendeel van de tijd draag ik mijn horloges op staal. Het enige leren bandje waarmee ik kan vergelijken is de OEM van Oris. Persoonlijk vind ik ze weinig voor elkaar onder doen. De punten die me wel opvallen:

• Het bandje sluit mooi aan op de kast. Dus niet het grote gat tussen bandje en horloge dat je wel eens ziet. Op de kast zit ook een recht stukje
  • Het bandje is vrij kort. Op mijn 18,5 cm pols hou ik nog 1 gaatje over
  • Ik heb de bandjes omgewisseld. Het “flapje” dat je over houdt, wijst nu naar mij. Hierdoor valt het horloge net iets lekkerder op de pols. (en heb ik me wijsgemaakt, dit is de japanse manier)
  • de dikte van de band is subliem. Het lijkt wel of de band doorloopt vanuit de lugs.
  • sluiting is gewoon netjes en erg soepel
    Alles bij elkaar heb ik besloten dat deze gewoon op leer blijft. Mijn advies is dus wel om er ergens eentje te passen voordat je m besteld. Als je 19 mm zoekt op een kastvorm zoals de mijne, stuur je maar een PB!

2 likes

Succes met wachten. (De champagne was het toch geworden, niet?). Lijkt me ook zeker de moeite waard van het wachten

Dank, trouwens ook aan @Ayrin voor z’n duit, voor die reactie. Daar heb ik zeker wat aan.

Al moet ik wel zeggen dat ik een ouderwetse gesp op die band zou zetten, omdat ik een hekel aan vlinder- of vouwsluitingen heb op leren banden. Maar da’s niks wat met een scherp mes en vijf minuten gevogel niet te realiseren valt als Seiko geen gesp-bandjes verkoopt. :slight_smile:

2 likes

Mooi horloge. Vooral die wijzerplaat. Genieten.

1 like

Prachtig! Van harte met deze aanwinst!

Zelfs na maanden vervelen de details van een GS nog niet kan ik uit ervaring zeggen.

2 likes

Gefeliciteerd, weer een heel mooi exemplaar!

1 like

Wauw, wat een plaatje!

1 like