NA Grand Seiko SBGR089.

Mag ik jullie mijn nieuwe kleine grote vriend voorstellen:

De SBGR089. Een zogenaamde Boutique editie van de SBGR053.
37 mm doorsnede en 13,3 mm dik en voorzien van het 9S65 uurwerk. Het verschil is een leren band ipv een stalen bracelet en in de 089 hebben ze een andere wijzerplaat gelepeld, maar daarover later meer.

In mijn zoektocht was ik er al achter dat ik graag een GS wilde hebben met een donkere wijzerplaat. Maar ook graag de indexen met de lijngraveringen erop. Iets dat helaas niet met iedere donkere GS standaard is. Na verschillende modellen gepast te hebben zou het ook een 40 mm moeten zijn. Alles daaronder was te klein.
Maar ja, dan kom je toch deze kleine tegen en ben je verkocht. Sterker nog, door de compactere afmetingen staan de indexen dichter bij elkaar waardoor het horloge nog meer fonkelt en ‘popt’. Je hebt hierdoor eerder het idee van een 39 mm kast. Na een weekje dragen bevalt het formaat me wel.

Dan de wijzers. Het viel me op dat bij sommige modellen deze gebrushed waren en bij andere strak gepolijst. Deze heeft een donkere plaat en zijn dus gedeeltelijk gebrushed. Voor mij de reden om indexen te zoeken met de lijngravering zodat het mooi matched. Och ja, een mens moet toch ergens op selecteren.

Tenslotte de wijzerplaat. Het grootste gedeelte van de dag gewoon zwart/ heel donkerbruin. (Hoewel dit “gewoon” eigenlijk weg moet. Niets is gewoon aan GS)
Maar bij iets meer licht door een lamp of buiten begint de wijzerplaat te leven en tekent zich een bruin patroon af. Soms van linksboven naar rechtsonder, soms vice versa en soms horizontaal.
Ook dit was één van mijn checkboxen. Op de wijzerplaat moet iets gebeuren. Nou, ik ben tevreden.

De wijzerplaat heeft een wit datumveld. Doordat hier geen urenindex zit, is dit een passend element dat het geheel in balans brengt. (ps bij de 053 is deze zwart)

En mijn ervaring na een weekje dragen: Top, het lijkt wel of je steeds meer naar het horloge groeit. Ik waardeer het ook steeds meer als ik weer wat nieuws ontdek…
Het formaat bevalt me. Dit was mijn grootste angst, maar gelukkig geheel ongegrond.
7 seconden afwijking in 7 dagen en 72 uur gangreserve: top!
Dus voorlopig is deze echt mijn kleine grote vriend!!
Afsluitend nog wat foto’s. En dat is ook het enige nadeel. Het ding laat zich door mij niet fotograferen ;-). Gelukkig zijn hier betere fotografen op het forum.

!

75 likes

Prachtig! Je hebt een hele aardige foto-poging gedaan lijkt me. De flonkering van de indices en wijzers is iets dat me altijd weer opvalt als ik naar mijn GS kijk en hem beweeg.

1 like

Wat een GS geweld de laatste tijd. Ook hier laten ze weer goed zien wat ze kunnen: prachtige dials maken. Enjoy!

1 like

Gefeliciteerd met deze kanjer.

1 like

Fantastisch mooi! :ok_hand: Van harte met deze nieuwe aanwinst. :+1:

1 like

Wat een mooie GS! :ok_hand: Veel draagplezier!

1 like

Die groeven op de indices doen inderdaad een hoop zeker in omgevingen met meerdere lichtbronnen, zo leert de ervaring mij.

Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst! Mooie keuze! :+1:

1 like

Weer een mooie GS die voorbij komt op het hf …

1 like

Mijn beste,

Chapeau!!
Veel plezier dan ook met deze “boezemvriend” van het zuiverste water.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Schitterend horloge.
Proficiat met je NA.
Draag hem met liefde.

1 like

Gefeiliciteerd met je NA, mooie foto’s.
Geniet ervan.

1 like

Gefeliciteerd! Mooi spul hoor.

1 like

Van harte gefeliciteerd met de aanwinst, top keuze. Heb zelf bijna twee jaar de witte variant (087) en wil eigenlijk niks anders meer.

1 like

Wat een praaaaaachtig horloge. Gefeliciteerd ermee!

Het is precies de maat die ik ook zou willen. Top.
Ik ben bang dat er voor mij geen spring drive komt vanwege de 39mm. Ik heb een kleine pols en draag nu een SARB033 en SKX013.

Een GS staat echt op mijn lijstje…

1 like

@strui901 ik zou ze toch eens gaan passen. De sarb kan ik niet vergelijken, maar mijn sarx heeft door de stalen band een ander draagpunt. Deze GS heeft echt een buikje en draag je meer op de kast. Ik weet niet of de spring drive dat ook heeft. Misschien weet iemand anders dit?

Edit: ik doe maar even een foto van een oris en deze GS, tekstueel is het volgens mij niet echt duidelijk haha
GS waarbij de lugs hoger zitten:

Oris die op de lugs rust:

2 likes

Van harte! Veel draagplezier gewenst! :slight_smile: :+1:

1 like

Geweldige Grand Seiko! Wat is het toch een geweldig merk!

1 like

Alweer zo’n mooi GS!:heart_eyes:
Wat zijn ze toch mooi!
Geniet van deze schitterende aanwinst!:+1:

1 like

Mooi, :ok_hand::ok_hand:

Geniet van deze schoonheid!

1 like

Perfect deze !
Mooi ook met Seiko onder de 12.
En die hands… perfect.
Dome crystal, de case… wauw !
Goeie koop !
(Mijn aanstaande GS moet ook een groot Seiko-logo hebben wegens mn ‘werkomgeving’…)
IK BEN JALOERS !!!

1 like