Nee klopt, ik geloof al helemaal geen ene snars van het ‘vervangen’ verhaal.
Ho ho… Dat ze geld van je willen, prima! Maar dat ze de suggestie wekken 9F Quartz na tien jaar te willen vervangen, dat is wat ik aanstootgevend vond. De Engineer achter dat uurwerk zou zich kapot schamen.
Ik ben wel een aantal keren in de GS boutique in Amsterdam geweest, viel mij toen op dat er op dat moment iemand werkte (leeftijd student) die totaal geen verstand had van GS of horloges in het algemeen . Dus mogelijk was het een stukje fantasie/onwetendheid van desbetreffende. Let wel dat was een goede 2/3 jaar geleden, GS heeft zichzelf inmiddels aardig gepositioneerd in Nederland dus mogelijk (hopelijk) is dat nu anders.
De uitspraak doet inderdaad geen eer de ontwikkelaars van dit uurwerk
300 euro voor een nieuwe 9F in je 23 jaar oude GS, inclusief batterijwissel en pakkingen, lijkt me inderdaad een aardige deal. Al lijkt het me ook sterk, dat ze het ook daadwerkelijk gaan vervangen.
Ik heb een keer contact gehad met Seiko NL voor wat betreft mijn JDM GS, welk type?, daar hadden ze nog nooit van gehoord Vond ik wel grappig destijds.
Ik zou lekker naar @PeterLC gaan, heeft mijn GS destijds ook van een nieuwe batterij voorzien, naar volle tevredenheid.
“Mn GS doet t niet meer. Ik vermoed lege batterij. Maar doe me maar voor de zekerheid die 318 optie.”
Neuh, zo zie ik het niet.
Bij dit soort vintage, met een uurwerk wat op papier de 50 makkelijk zou moeten kunnen halen, wat ook nog eens een keer snaarstrak loopt ga je het uurwerk toch niet wegflikkeren?
Ten eerste respecteer je de vintage niet, ten tweede is het een belediging voor het uurwerk, en ten derde is het een typische uiting van de wegwerpmaatschappij waar ze als het goed is bij Grand Seiko niets van moeten hebben.
Tenminste, als ik zo naar al die op de natuur geïnspireerde ontwerpen kijk, bij GS.
Zolang de pakkingen maar gecontroleerd en / of vervangen kunnen worden. Lukt dat bij een GS, @PeterLC? Kun je daar iets meer over zeggen?
Klopt.
Dat een horloge vintage is natuurlijk hartstikke mooi. Het liefst heb ik wel een splinternieuw uurwerk erin.
Barbaar!
Dit verbaast me ten zeerste. Ik heb mijn sbgv009 na 5 jaar het batterijtje laten vervangen. Uiteraard bij Grand seiko gedaan. Het koste wel een week en de rekening was volgens mij geen 100 euro hoor.
Gefeliciteerd met deze GS !
Prachthorloge.
Goede bijdrage van @YCC en van @Eventive
Dan:
Dat ️ natuurlijk!
Van harte met deze NA natuurlijk. Veel draagplezier er mee.
En tot slot, de reactie van @PeterLC is er natuurlijk ook één om te koesteren.
Zijn tip
zou ik opvolgen…
Dat het niet binnen 5 minuten vervangen wordt klopt. Ik was mijn horloge echt wel een week kwijt en wellicht langer. Het was niet duur want ik ben prijs vergeten maar meer dan 100euro was het denk ik niet.
Wellicht relatief niet duur want ik was gewend 800 tot 1500 uit te geven voor een mechanische revisie. Klapper was uiteindelijk mijn PP world timer, koste me bijna 4,000. Schrok er behoorlijk van.
Was dat dan wel incluis ‘premium gevoel’?
Wohahaha, gevoel was alles behalve premium. Anyway, quality remains when price is forgotten.
Voor de geïnteresseerden onder ons heb ik toch nog even om wat opheldering gevraagd bij Seiko Boutique omtrent de voorgaande mail/prijsopgave. Het blijkt dat de medewerker van het eerste bericht het 9F uurwerk verwarde met andere quartz uurwerken. Deze reactie lijkt mij wat meer hout te snijden:
Reinigen, opnieuw invetten (met Fomblin, beste wat er is) is eigenlijk altijd voldoende. Bij twijfel over de staat van de pakkingen (bij GS nog niet meegemaakt) vervang ik door goede kwaliteit aftermarket. Ik test op waterdichtheid voor en na de klus.
De originele pakkingen kan ik helaas niet krijgen. Dat verklaart ook het (vrij forse) prijsverschil tussen mij en die 113 euro. Verder let ik op de luchtvochtigheid (actieve ontvochtiger), natuurlijk op stof, en dat de tekst van de batterij in lijn staat met die op het uurwerk. Want - gewoon, omdat. Ook bij niet-zichtdeksel. Nieuwe batterij (“groene” serie van Sony) raak ik ook op geen moment met de vingers aan.
Te zijner tijd kom ik bij je in de lucht.