Mooie aanwinst, veel draagplezier!
Prachtig, van harte Proficiat !!!
Frank, super aanwinst erg fraai horloge.
Ze passen goed bij elkaar.
Geniet van je beide GS-en.
P.S. Ik dacht dat jij geen quartz wilde?
Wat een plaatje! Mooie aanwinst joh!
Prachtige GS…van harte! Bijzondere kastvorm. Mij te veel rechte lijnen, maar wel bijzonder en strak zoals Grand Seiko betaamd. De wijzerplaat vind ik erg geslaagd. Net even iets sportiever, maar niet té. En ik ben gek op oranje accenten op een horloge, dus…
Heel mooi. Gefeliciteerd
Dat klopt. Ik werd altijd nerveus van dat tik…tik…tik…, maar ik vond deze zo mooi dat ik er overheen gestapt ben. En het blijkt bij dit horloge mee te vallen. Ik denk dat dat komt door de tweetraps-tik van dit uurwerk. Ik zal eens kijken of ik het kan filmen.
Natuurlijk is een glijdende seconde mooier, maar met de verhalen die ik lees over de aandacht die Seiko aan het 9F uurwerk geeft gegeven, heb ik toch het gevoel dat ik iets moois om de pols heb ipv een simpel quartz uurwerkje.
Iets moois dat heb je zeker.
Prachtig
Uiteindelijl wil iedereen een quartz…
Ik heb een slowmo video gemaakt van het verspringen van de secondewijzer, zie de twee stappen waarin de secondewijzer naar de volgende seconde gaat. Door de wat lage resolutie zie je de wijzerplaat niet echt scherp, maar goed, die kun je op de foto’s boven zien, het gaat hier om de secondewijzer:
Mooi man, heel veel plezier ermee!
Lumeshot van mijn Grand Seiko SBGV247. De lichtpuntjes aan de rand zijn reflecties in de rand van het glas dat heel licht boven de bezel uitsteekt:
Nu, we zijn een jaar verder en je hebt hem iig!
Da’s mooi man.
En nu vasthouden…
Prachtig! Het lokt me steeds meer er een te nemen
Haha je bent al te laat want hij is alweer weg
Wil mijn duurdere horloges toch gewoon op staal en dan Evt leder/rubber voor de afwisseling…
Machtig mooi horloge! Ziet er zeker sportief uit met die oranje accenten. Maar wat is nu precies de ‘easter egg’? Ik zit al een tijdje naar de plaatjes te staren maar ik kan niks ontdekken .
In de wijzerplaat staat steeds GS9F. Maar bij de 25minuten index staat 9F25. Vanwege het 25 jarig bestaan van de 9F. Dat is het easter egg.
Lastig te zien door de spiegeling die er net overheen loopt. Maar net links van de 25 index zie je 9F25 van boven naar beneden. Normaliter van rechts naar links.
Mooie aanwinst en mooie post! Proficiat!