NA Grand Seiko SBGX005

Even geleden heb ik jullie advies gevraagd over high accuracy quartz horloges, maar dan een maatje kleiner. Daar kwamen veel goede tips uit, waaronder de SBGX005 van @Richard1970. Die heb ik uiteindelijk gekocht, hier is ie:

Dit is m’n eerste Grand Seiko en ook m’n eerste HAQ. Hij is uit 1998 en heeft een 9F62 uurwerk. Kast diameter is ietsje meer dan 36mm en lug breedte 18mm. Zelfs na ruim 20 jaar merk je meteen als je hem oppakt dat dit horloge met scherpere toleranties is gebouwd dan de normale Seiko’s. Dit merk ik vooral aan de armband, die is echt fantastisch. Ik vind ook het bijna absurde streven naar perfecte accuratie ook geweldig.

Hij staat ook mooi op leer, maar ik denk dat ik hem vooral op de armband zal houden.

43 likes

Gefeliciteerd met je eerste GS!

1 like

Mooie GS! Veel draagplezier!

1 like

Nice! Degene die dit als tip gaf is echt geweldig. :stuck_out_tongue:

Voel met je mee. Ik had exact dezelfde zoektocht 2 maanden geleden. Ook uitgekomen bij een Grand Seiko van ongeveer 20 jaar oud. Draag ‘m elke dag:

Geniet ervan!

8 likes

Gefeliciteerd :+1:

1 like

Prachtige Grand Seiko :ok_hand:t2: gefeliciteerd

1 like

Mijn beste,

Chapeau!!
Het enthousiaste straalt er vanaf!!
Leuk ook om te vernemen dat je deze GS door toedoen van het HorlogeForum hebt verworven.
Veel draagplezier!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Van harte met deze NA!

GS heb ik ook nog ergens op een wish-list staan.

Geniet er van!

Gaaf, zo’n GS! Veel plezier ermee!

Prachtige GS :star_struck:

Prachtig, proficiat!

Nice!

Gefeliciteerd! Prachtig!

Eindelijk iemand die deze schoonheid uit het blauwe gedeelte heeft opgepikt. Gefeliciteerd met je eerste GS!

Hier een fotootje van de mijne. Het enige horloge wat ik langer als een jaar heb en nog steeds niet op ben uitgekeken.:slight_smile:

3 likes

Beetje late reactie (vakantie geweest) maar mooi horloge!
Betrouwbare verkoper ook haha!
Nogmaals veel draagplezier toegewenst!
:+1:t2:

1 like