Prachtig mooie wijzerplaat en kast, echt een plaatje. Ik moet wel wennen aan de maat na de recente grotere Orissen en ander spul dat de afgelopen periode voorbij is gekomen. 37mm is een mooie maat voor een dress achtig horloge als dit, maar scheelt toch een heel stuk met de 42 tot 44 mm die ik recent om heb gehad.
Wat me vooral aanspreek is het superbe quartz movement: max 10 seconde afwijking per jaar, thermo compemsated, anti magnetic en speciale voorzieningen om de secondewijzer precies op de indices te laten tikken. Mooie termen op de GS site als: The Twin Pulse Control Motor, The Backlash Auto-Adjust Mechanism,
The Instant Date Change Mechanism en de The Super Sealed Cabin, onderhoud zou eerst na 50 jaar nodig zijn…
De afwerking is in 1 woord subliem: alles klopt en ziet er geweldig uit!
Nogmaals proficiat met deze schitterende aanwinst!! De wijzerplaat is magistraal.
Ik houd van compacte horloges, maar deze vond ik aan de kleine kant (dezelfde omgehad in een andere kleur bij de Seiko boutique in A’dam). Geringe hoogte speelt ook een rol misschien. Ben heel benieuwd of deze lang in Zeewolde blijft. Ik hoop van wel
Kan ik nog niks zinnigs over zeggen, wel dat ik de laatste tijd Quartz weer her-ontdekt heb, en dit is een hele echte!
eens, mijn eerste echte was een Omega Seamaster Mid Size, ook in deze maat en daar was niets mis mee qua maat, alleen het laatste jaar meerdere horloges gehad tot maximaal 44mm. Enige dat ik weet is dat ik deze en alles er tussen in pas
Met m’n atoomklok app gelijk gezet en dan gewoon vergelijken, de secondewijzer verspringt nu net iets eerder dan deze klok. Geen high tech meting dus…
Gefeliciteerd! Heel mooi, met die blauwe wijzerplaat!
Grappig om te zien hoe Grand Seiko op Horlogeforum echt populair aan 't worden is, de laatste tijd! En ook de toenemende waardering voor quartzhorloges vind ik opvallend!