NA: Grand Seiko SBGX085

Maar heb je die dan zo van een plaatje gekocht? Zonder te passen? Of zonder een vergelijkbare maat te passen?

2 likes

Heel mooi :heart_eyes:

1 like

Mooi, van harte.

1 like

Overgenomen van een vriend die over kwam uit Zwitserland. Al toegezegd dat ik hem zou overnemen en dan hou je je daar aan natuurlijk. Zoals al aangegeven, een Reduced gaat prima en wat is nou 1mm :joy: Genoeg dus als je de looks/design van een horloge in acht neemt.

2 likes

Lekker, iemand die oldskool doet wat ie zegt. Zulke mensen maak je weinig meer mee. :+1:t2: :muscle:t2:

3 likes

Tsja, 40mm doet het bij mij op 20,5 cm prima. :wink:

Bottomline: ze zijn gewoon mooi. :slight_smile:

8 likes

is dat de SBGV205?

1 like

Klopt

edit: En een “dichterbijshot” voor de kleur.

7 likes

Ik denk eigenlijk ook dat de beleving in dezen niet eens heel erg wordt bepaald door de diameter, maar meer door de lug to lug.

Zie bijvoorbeeld deze foto; 34 mm met lange lugs op een 17,5 cm pols.

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/4/c/4/4c46e19c2fafd0f9d5cbebf5bf676723326125bd.jpg

Van @M_Singer: Stond vandaag in wat dragen we vandaag.

4 likes

Ik denk het ook inderdaad.

1 like

Ik weet overigens niet in hoeverre de kastvorm meespeelt. De mijne heeft een afwijkende kastvorm ten opzichte van de 38 en 42mm. Toont wat groter door de relatief harde lijnen denk ik.

Dat kan ook een rol spelen. Mijn ervaring is ook dat het heel erg helpt (om goed te beoordelen) als je zo’n horloge een paar dagen draagt. Als je een 38 mm omdoet precies na een 46 MM Oris brok staal geeft dat ook vaak een vertekend beeld.

1 like

Heel mooi! Veel plezier ermee! :heart_eyes:

1 like

Ik maak dit eigenlijk omgekeerd mee as we speak. Ik heb ongeveer twee weken alleen maar mijn nieuwe Grand Seiko (42 mm) en een 41 MM vintage Certina gedragen. De Oris Aquis Small Seconds die ik vandaag draag lijkt nu zo groot en lomp.

Tot ongeveer deze zomer droeg ik meestal die Oris in afwisseling met een Omega PO. Als ik dan een van mijn kleinere horloges om deed viel dat vaak wat tegen. Nu draag ik gemiddeld een paar milimeter kleiner (aan de pols wel te verstaan :sunglasses:) en vind ik vooral mijn grotere klokken wat groot.

3 likes

:smiley:

1 like

super mooi.

1 like

Inderdaad, en over het algemeen draagt een horloge (bij dezelfde maat) zonder draaibare bezel groter dan mét.
Vergelijk de Speedmaster Pro en de SGDM “Grand Coctail” (tweede van rechts), 42 vs 40.5mm. Je GS staat in verhouding dichter bij de Reduced dan de SGDM bij de Pro maar de SGDM lijkt nauwelijks kleiner dan de Pro in mijn ogen.
edit, opgezocht: Lug to lug Speedmaster is 48, SGDM is met 48.6 juist een fractie groter.

Een wristshot van de Reduced en SBGX zou best interessant zijn. Of misschien beter nog gewoon naast elkaar.

4 likes

Right you are. Zie nu dat de kastvorm ook behoorlijk kan meewerken in het overkomen van de draag grootte. Mooie collectie! Thanks!

Niet mijn collectie, gewoon op het web uitgekeken naar een interessante vergelijking.

2 likes

Dan toch, dank voor de input en de eyeopener, waardeer het.