NA: Grand Seiko SBGX085

Mijn eerste Grand Seiko (de SBGX085) en ook voor het eerst een GS in handen. Conclusie: al het positieve wat men er over zegt is waar, de kwaliteit spat er van af. Plaatjes zijn mooi maar in real life zijn ze echt prachtig. De vele modellen zijn natuurlijk onderhevig aan smaak, zo ook deze, maar het understated cool van dit model (polished en brushed, prachtig grijze wijzerplaat, de indices en natuurlijk de fraaie blauwe secondewijzer) sprak mij bijzonder aan.

In tijd gemeten zal het helaas ook een korte NA zijn, (you’re right Luuk @Number4 :wink:), de harde werkelijkheid is dat hij te klein is. Met een Reduced kom ik (met wat goede moed) nog wel weg, de chronograph pushers geven het nog wat body maar deze strakke 38mm is toch te klein voor een 19cm pols (imho).

Afijn, niet getreurd, elke ervaring is er een. Aangezien dit forum enorm visueel is sluit ik af met plaatjes.

Dank voor de aandacht.

65 likes

Veel plezier met deze prachtige NA :+1::clap::+1:

1 like

Schitterend! Ik vind dit echt waanzinnig mooi. Tegelijkertijd kan ik mij voorstellen dat hij je net te klein is. Ach, hij blijft binnen het forum zullen we maar zeggen. Dat is een hele geruststelling. :wink:

2 likes

Gefeliciteerd!

Helemaal eens. Smullen hoor! Ze zijn gewoon prachtig!

En ik ben het ook eens met de maat. 37/38mm is wel te doen, mits onder de lange mouwen van een overhemd. Dan is deze wel heel understated. Althans was mijn ervaring met de champagne broer, de SBGX063 op mijn 20,5 cm polsen.

Gewoon op de “blote” pols tonen ze inderdaad wel klein als je wat stevige polsen hebt. .

Op naar een 40 mm dan. :wink:

2 likes

Mijn beste,

Mooie foto’s van een schitterende Grand Seiko die,
zijn weg wel zal vinden bij een mede liefhebber!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Werkelijk schitterende! Mooie dresser met een fantastisch uurwerk :+1:

1 like

Helemaal eens Jaco, maar de jaren van een arbeidsloos inkomen zijn aangebroken en het tenue bestaat voor 90% uit polo’s en opgerolde mouwen :sunglasses:, de blote pols heeft dus inderdaad net wat volume nodig.

1 like

Pfioew, mooooooooi! Begrijp ik het goed dat hij al verkocht is? Anders… :wink:

1 like

Het blijven schitterende horloges. Jammer dat de maat niet lekker is voor jou persoonlijk. Maar een goede reden om weer een volgende mooie GS aan te schaffen moet je maar denken :wink:

1 like

Erg mooi, maar inderdaad de maat zal krap aan zijn. Met een zelfde pols omvang kijk ik minimaal naar 40mm.

1 like

Dat was mijn ervaring ook met ‘jouw’ SBGX063 toentertijd. Net iets aan de kleine kant om mijn 18,5cm pols in mijn beleving. 39 of 40 mm zou voor mij perfect zijn. Maar dan wel weer niet op staal omdat ik het dan al snel weer zo’n fors ding vind worden. Op leer perfect. Enfin…wie weet, ooit weer eens…

2 likes

Inderdaad David, de 40mm zou goed zijn denk ik, helaas zijn die geen 2mm duurder :sweat_smile:

2 likes

Me too (nu :wink:)

Haha…nee idd dat gaat niet mooi gradueel.

1 like

Heel mooi! Van harte met deze NA! :smile: :+1:

1 like

Jammer dat hij je te klein is! De crownguards en grijze wijzerplaat zouden niet mijn keus zijn op een GS, maar de blauwe wijzer en de licht contrasterende minute track vind ik wel mooi. Het 9F kaliber is cool, een quartz die ik best zou willen hebben.

Ik zo zo gauw geen gebruikssporen, als je hem nieuw hebt gekocht hoop ik dat je er niet te veel op afschrijft.

1 like

Of 42 mm?

5 likes

Nah, wordt net iets te groot. De 42mm is volgens mij ook wat dikker, toch?

1 like

Thanks, niet nieuw, wel in nieuwstaat gekocht.

Mijn pols is ook 20.5. De 42 mm. uitvoering past daar precies goed bij volgens de huidige mode :wink:

Mode is wel tijdelijk en relatief…

1 like