Ik ben vanaf december een beetje bezig om een horloge aan de collectie toe te voegen, en mijn watchroll “vol” te krijgen. Dat is niet zo moeilijk, want er is, bewust, maar plek voor 3 stuks:
Naast de Tudor BB36 is er een klassieke duiker, de Seiko SKX013. Op de lege plek moest een net horloge komen. Dan heb ik een mooie mix is het idee. Dus kocht ik een Timex Marlin, een fragiele handopwinder met een vintage look. Dat bleek niets voor mij, maar door die in bezit te hebben wist ik wel dat ik een horloge met meer presence wilde (een “dikkere” kast) én een horloge wat een wat meer premium gevoel gaf. Kwaliteit.
Dus weer op zoek:
In mijn zoektochtje zat ik lekker op HF te kijken in het Grand Seiko topic. Ik was wel weg van de kwaliteit en ook het verhaal van GS, het extreme streven naar kwaliteit en de attentie voor lichtinval. Mooi man!
Maar nadat ik iemand daar complimenteerde op zijn aanschaf werd ik keihard afgestraft door @Jurk
Daar was ik lekker mee… Zo kon ik natuurlijk geen Grand Seiko’s bekijken, maar ik laat me niet zo makkelijk wegjagen en nu wilde ik helemaal een Grand Seiko!
Veel Grand Seiko’s kosten je de prijs van een kleine auto. Maar in het blauwe gedeelte kwam plotseling een stortvloet aan goed geprijsde GS quartz horloges langs. De 9F is niet zomaar een quartzje en past natuurlijk super bij een Grand Seiko. Alleen in een GS kom je weg met quartz zal ik maar zeggen. En ook om de pols voelt dit zeker niet als een afbreuk aan de kwaliteit of het premium gevoel.
Er moest een mooie plaat komen, want voor mij is dát Grand Seiko. En dus koos ik voor de SBGX097, met donkergroene plaat die heerlijk speelt met de lichtinval. Dit exemplaar is van 2017 en dus één van de laatste met de oude branding. Daar zijn de meningen over verdeeld, maar voor mij is de “Seiko - Grand Seiko” weergave erg mooi in balans.
Ja die heeft een keurige plaat inderdaad. Veel plezier ermee!
Met dit idee heb ik ook onlangs mijn eerste GS gekocht. Al moeten we de Chronomaster niet vergeten
Misschien knal ik binnenkort ook een NA topic tegen aan.