NA: Grand Seiko SBGX261

Grappig, ik vind hem op de bracelet mooier. Dat zit 'm deels in de kastvorm, maar ook deels in het feit dat het op staal een echt allround sporthorloge is.

Gelukkig heb je de keuze. Ik heb dat jaren lang met SARB03x horloges gedaan, lange tijd op leer, af en toe een NATO, maar vroeg of laat ging ik het gelikte van de oyster bracelet altijd missen.

2 likes

ik zie dit meer als een dress achtig horloge, de beleving van een sport horloge is voor mij anders, sowieso is sporten met een horloge ridicuul :nerd_face:

2 likes

Ik heb de 556i RS op de bracelet en dat voelt absoluut als een sportief horloge. Vergeleken daarmee is de GS voor mij meer een dresser. In mijn hoofd. Als ik bijvoorbeeld de GS SBGX263 er ook nog naast zou hebben, zou ik er een op de bracelet zetten en de ander op leer. Wellicht ooit. :slight_smile: Intussen weet ik ook dat ik horloges meestal op leer draag, gewoon gewend.

2 likes

Eens :point_up: :+1:.

2 likes

:smiley:

4 likes

Nondeju, toch blijft zwart erg strak. Misschien ooit ook nog eens toevoegen.

1 like

Mijn favoriete horloge momenteel. En ik denk dat ik een blauwe zoals die van jou erbij zou willen. Juist omdat die dan weer een sunburst dial heeft en wat speelser is. Maar deze werkt werkelijk altijd en overal.

1 like

Echt nog steeds favoriet.

Op zich mee eens. De stalen band draagt zeker comfortabel, maar persoonlijk vind ik het ontbreken van een fijnafstelling wel een gemis. Bij mij krijg ik de band net niet zoals het zou moeten zijn. Met halve link iets te krap, enkel met hele links net te ruim. Voor het op maat maken moet je wel geduld hebben…

1 like

Het vergt wat geduld en experimenteren, dat klopt. Voor mezelf kreeg ik de bracelet met het verwijderen van twee hele links en een halve link wel prima op maat. En ik denk dat er voor de meesten onder ons wel een optie die past te vinden is met dit systeem. Een fijnafstelling zou natuurlijk een toevoeging zijn, maar persoonlijk mis ik het niet en draagt deze bracelet heel comfortabel.