NA: Grand Seiko SBGX263

Recent CataWiki ontdekt en voordat ik het wist had ik ‘gewonnen’. “gefeliciteerd, u heeft een winnend bod!” Goedkoper dan nieuwprijs in NL, duurder dan 2de hands prijs in Japan (vlg Chrono24). Zonder aankondiging binnen het gezin aan mijn collectie toe gevoegd en tussen neus en lippen door genoemd bij mijn vrouw om zo min mogelijk vragen over mijn impuls aankoop te horen. Zelfs mijn kinderen vinden de prijzen van (mijn) horloges onbegrijpelijk… Twijfelde nog even over de champagne wijzerplaat die op diverse websites als zilver staat weergegeven. Het is toch echt champagne maar inderdaad onder bepaald lichtinval lijkt het weer zilver.

Quartz ipv mechanisch…heeft toch ook echt voordelen: dunner en je hoeft het nooit in te stellen als je het gaat dragen. Nooit een fan geweest van een normale vouwsluiting (liever vlindersluiting) maar deze sluit perfect aan op mijn pols van 16,5 cm, de kast van 37 mm blijkt ook de sweet spot te zijn voor mij (maar draag horloges t/m 40 mm). “you buy a Rolex to impress others, you buy a Grand Seiko to impress yourself”, dat is ook hier weer gelukt :yum:

54 likes

Mooi horloge, geniet ervan. :+1:

Mooi horloge gefeliciteerd! Staat je goed!

Thanks, zie nu dat het glas wel erg vettig is :grimacing:

Mooi verhaal, prachtig horloge :ok_hand:
Veel plezier er mee.

Dit is de mijne

Dat is vast snel te verhelpen.:slight_smile:

Schitterend! Geniet ervan.

Mooi staat je goed en vettig :wink:

zal een grotere diameter zijn, naast het datumvenster is bij mij slechts een dikker streepje geprint ipv een ‘applied marker’

Klopt, deze is 40.

Als “Fate” het maar niet ziet :slight_smile:

Want? :flushed:

Want x2?

Mooi! Gefeliciteerd! En ik mag in mijn (directe) omgeving ook op weinig begrip en enthousiasme rekenen als het gaat om horloges en wat deze kosten… :smirk: :roll_eyes: :unamused:

En da’s een goeie! :point_down:

:laughing:

Die vindt dat toch vreselijk zo’n klein “streepje” ?

1 like

Oh dat ja. :stuck_out_tongue_winking_eye:
Goed dat je m niet getagt hebt :sunglasses:

1 like

Ik had het eerlijk gezegd niet eens opgemerkt tot het horloge van HJdTM voorbij kwam… Nu vind ik mijn streepje ook een minder mooie oplossing. Zal het proberen te negeren :man_facepalming:t2:

1 like

Bewust niet gedaan, wil zijn pinksterweekend niet bederven.

:wink:

1 like

Goed bezig :stuck_out_tongue_winking_eye:

Gefeliciteerd met je aanwinst. Zo’n GS is vrijwel altijd direct het beste van het beste. Of ze bij jou thuis dat ook zo zien, waag ik te betwijfelen. Ik wens jouw huisgenoten heel veel sterkte toe in ieder geval.