Recent CataWiki ontdekt en voordat ik het wist had ik ‘gewonnen’. “gefeliciteerd, u heeft een winnend bod!” Goedkoper dan nieuwprijs in NL, duurder dan 2de hands prijs in Japan (vlg Chrono24). Zonder aankondiging binnen het gezin aan mijn collectie toe gevoegd en tussen neus en lippen door genoemd bij mijn vrouw om zo min mogelijk vragen over mijn impuls aankoop te horen. Zelfs mijn kinderen vinden de prijzen van (mijn) horloges onbegrijpelijk… Twijfelde nog even over de champagne wijzerplaat die op diverse websites als zilver staat weergegeven. Het is toch echt champagne maar inderdaad onder bepaald lichtinval lijkt het weer zilver.
Quartz ipv mechanisch…heeft toch ook echt voordelen: dunner en je hoeft het nooit in te stellen als je het gaat dragen. Nooit een fan geweest van een normale vouwsluiting (liever vlindersluiting) maar deze sluit perfect aan op mijn pols van 16,5 cm, de kast van 37 mm blijkt ook de sweet spot te zijn voor mij (maar draag horloges t/m 40 mm). “you buy a Rolex to impress others, you buy a Grand Seiko to impress yourself”, dat is ook hier weer gelukt