NA: Grand Seiko SBGX263

Prachtig, GS is echt zo mooi. Geniet

1 like

Champagne voor dit mooie horloge. Ik toost met je mee.

1 like

Ik denk eerder dat er een nieuwe versie zou komen, ik weet ook niet of er een 9F65 aan zit te komen. Dat zou cool zijn.

Ook gelijk 20/25% duurder!

Dat zeg je nou wel, maar dat valt bij Grand Seiko erg mee. In 2018 keek ik voor het eerst naar de SBGX lijn en de SBGP lijn. Toen kostte de SBGV239 (met 44GS kast) nog 3200 Euro, de SBGX lijn 1900 Euro en de SBGP lijn (voorloper daarvan met 9F82 uurwerk) nog zo’n 2400 Euro.

Dat de SBGP 6 jaar later voor 2800, de SBGX voor 2400 en de 44GS lijn voor 3500 in de boeken staat vind ik een heel erg matige prijsstijging. Het helpt natuurlijk dat Japan in milde deflatie zit, terwijl de Yen ook niet het sterkst is, maar als je dat afzet tegen wat die koekenbakkers bij Richemont, Rolex en Swatch allemaal bedenken, qua prijs, is GS eminent redelijk.

En, eerlijk is eerlijk, hogere prijzen gaan vaak gepaard met nieuwe uurwerken, nieuwe echappementen, en nieuwe wijzerplaat-patronen.

1 like

Ja klopt wel, maar de nieuwe SBGX355 is ook 4.2K wel natuurlijk nieuwe case, upgraded armband, betere uurwerk 9F62 maar verschil is wel veel groter.

Heel mooie rustige klassieke GS! Veel draag plezier!

1 like

Of ik een standaard banaan-kast met een standaard 9F62 4200 ballen waard vind, daar moet ik zwaar over nadenken. Ja, het is high intensity titaan, en ja, het is een 5 link bracelet, en de snowflake dial is best prima en alles, maar op het eind van de rit vind ik dat ding niet meer dan 3400 waard, dan heb je een 1000 Euro premium in de kontzak.

Dus specifiek dat model? Nah. Niet voor dat geld. Dat verschil is me een paar stappen te groot voor wat het is.

Ik denk dat onze SBGXen, de 265, 263, en de 261 van bijvoorbeeld @ghorvers eenveel grotere bang for buck blijven.

1 like

Gefeliciteerd met deze ingetogen schoonheid!

1 like

Hola, @Fate_Amenable_To_Change laat me ajb buiten deze discussie want ik ben het er…oh, totaal mee eens. Klasse en bang voor de Buck die 26x! Mijn gekoesterde daily :sunglasses:

Gefeliciteerd met je NA en veel draagplezier, dat gaat vast lukken! :partying_face:

2 likes

Prachtig horloge. Veel plezier ermee. En volgens mij hadden wij dezelfde ingeving want heb vorige week de sbgx261 besteld (met de 20 procent korting) zal me binnenkort even voorstellen.

1 like

Heel mooi, gefeliciteerd

1 like

Prachtig! En ik ben een beetje jaloers. Maar gefeliciteerd!

1 like

Prachtig horloge, veel plezier ermee.
En ben er zuinig op, super.

2 likes

Met genoeg geweld zijn alles pushpins!

1 like