NA: Grand Seiko SBGX263G incl. pics!

Beste HF vrienden,

Een turn of events gisteren bij de Seiko dealer, ik kwam voor een marine master en ging weg met een Grand Seiko.

Nu wilde ik altijd al een mooie GS in mijn bezit hebben, de afwerking en kwaliteit is wellicht ongeëvenaard in zijn klasse. Zelf heb ik ook wat vintage seiko type II welke nog lopen als een zonnetje, en een high end quartz hoe Seiko deze maakt in zijn GS lijn sprak mij erg aan. Na het passen van de MM zei mijn vrouw terecht, waarom eigenlijk weer een duiker? Ze heeft eigenlijk wel gelijk, genoeg duikers in de collectie en het GS display trok mij steeds meer aan. Wel echt een bijzonder goede ervaring met Brunott daar zij heel erg te tijd voor ons hebben genomen om ons van genoeg informatie en koffie te voorzien. Het kennis niveau was ook zeer hoog bij de eigenaar hij droeg zelf een mooie GS snowflake spring drive.

Uiteindelijk is het is de SBGX263G geworden, een 37mm met het 9F quartz uurwerk.


Alles in house vervaardigd
instant date wissel
eigen gekweekte juwelen
met de hand gemaakt
twin pulse motor
regelbaar
etc etc…

Kortom, niet zomaar een quartz!

De afwerking van het horloge is echt subliem! Prachtig om te zien dat de seconden wijzer ook echt op elke seconden markering terecht komt. Hoe de handset is gepolijst is ook van uitmuntende kwaliteit.


Al met al ben ik mega blij met mijn nieuwe aanwinst, alhoewel ik niet had verwacht deze stap te maken ben ik blij dat ik voor de GS ben gegaan ipv nog een duiker in de collectie. Al is de marine master wel echt een beest van een horloge!

hieronder nog wat foto’s welke ik zojuist heb gemaakt.

Bedankt voor het lezen!

124 likes

Geweldig horloge!

Heerlijk…blijft ook een van mijn favorieten. Van harte met je prachtige aanwinst. :ok_hand:

Gefeliciteerd ! Ook gefeliciteerd met zo’n vrouw !

Fenomenaal. En een heerlijk rustig ontwerp. :ok_hand:

Damnnnn, ik ben jaloers! Wat een mooie foto’s zeg.

Zin om binnenkort een platina Day-Date te fotograferen? :smirk:

1 like

Oeii wat een mooi horloge! Veel plezier er mee!

Gefeliciteerd met deze schoonheid! :heart_eyes:

3 likes

Je bent van harte welkom!

1 like

Mooie NA, mooie review, mooie plaatjes, mooie quartz. WOW!
Veel draagplezier … :ok_hand:

Wow ! een beauty gefelicteerd

Schitterend! Letterlijk en figuurlijk. Mooie foto’s van een waanzinnig mooi horloge. Geniet!

Van harte Jurgen! Goed advies van M… :ok_hand:

Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst. Een schoonheid om te zien.

Mooie aanwinst èn hele mooie foto’s!

Van harte!!!

En idd prachtige foto’s!!!

Heel erg mooi, gefeliciteerd! :ok_hand:

Wat een prachtige horloge. :star_struck:… Veel plezier ervan!

Gefeliciteerd met deze sjiekerd Jurgen! Ben benieuwd naar een wrist shot :sunglasses:

20 likes