Vandaag binnen gelopen: een SBGX met een twist, we kennen de exemplaren met de de witte, zwarte, violet/blauwe en de champagne wijzerplaten en fraaie wijzers en indices en dat is bij deze n(i)et anders.
Wel een witte wijzerplaat, maar met een hele lichte zilveren gloed en daardoor een heel bescheiden sun burst, maar vooral de wijzers en indices zijn anders: nog steeds haarscherp en gepolijst, maar ook donkerder en eerder gun metal.
Het resultaat is een super goed afleesbare witte wijzerplaat met zichtbare wijzers. Het verschil is vooral zichtbaar ten opzichte van het GS logo dat de “normale” afwerking heeft. (let op de specifieke Zebrahatsu polijst job zoals op de bezel in bepaald licht en onder het zonnescherm zichtbaar wordt )
Ook anders is de standaard croco lederen band met vouwsluiting en godzijdank geen bracelet.
Voor de rest natuurlijk niet anders dan de andere SBGX’en dus fantastische afwerking en dunne kast, een super quartz uurwerk met allerlei technisch vernuftige dingen en een bescheiden maat van 37 mm.
De zwarte Croco met vouwsluiting ligt nog even bij te komen van de lange vliegreis, dus daarom maar een stock mat bruine croco erop, vind ik ook mooier, wellicht op termijn eens zoeken naar een mat donkergrijze croco of alligator in de zelfde tint als de wijzers, of iets anders
Mooi mooi mooi, de SGBX serie is toch gewoon super fraai vooral deze aparte verschijning. Een mooie matgrijze alligator staat waarschijnlijk geweldig hierop.
Ik heb een beetje last van Q(uartz)-koorts momenteel, ik wil alleen nog maar quartz en dan is zo een GS eigenlijk ideaal op alle vlakken.