NA Grand Seiko SBGY005

Na een sneeuwstorm in Japan en bijna een maand spoorloos in een Spaanse UPS schuur, is die binnen: Mijn nieuwe GS als cadeau voor mijn 50e verjaardag:

Als eerbetoon aan 20 jaar Spring Drive heeft Grand Seiko een tweetal SD uurwerken uitgebracht met handmatige opwinding. Het ene uurwerk is de 9R02 met een gangreserve van 84 uur, het andere is de 9R31 met 72 uur reserve.

De 9R02 bleek onbetaalbaar, en bij de 9R31 zat een wijzerplaat waar ik niet echt een klik mee kreeg. (SBGY003) Ik verlekkerde me de laatste tijd iedere keer aan de wijzerplaat van @bordewolf.
Ik had me er dan ook bij neergelegd dat een Spring Drive nog even moest wachten.
Maar wat gebeurde? Op 7 november 2020 kwam er nog een zeer beperkte batch van 22 stuks achteraan met een andere wijzerplaat. En dit was ‘m!

Maar nu? Slecht 22 stuks wereldwijd, en alleen verkrijgbaar in de store in Japan. Uiteindelijk bleek Spaanse Magi de Wizard van GS en heeft hij deze weten te traceren. Nog gloednieuw in de stickers!

Een diameter van 38,5mm, 10,2 mm dik en de powermeter achterop. Gewoon perfectie!
(En voordat de foto’s komen nog een bedankje aan @daffie die afgelopen maand het gezeur over UPS moest aanhoren haha)

Meer foto’s komen vanzelf wel een keer in het GS topic, dit ding is zo tof, daar ga ik eerst van genieten!

147 likes

Hij is mooi :+1::+1::+1::+1:

1 like

Wat gaaf! De powermeter op de dail vind ik altijd erg storend bij Spring Drive, dit is perfect :ok_hand:

5 likes

Wow, schitterend horloge!

1 like

Heel, heel fraai. Gefeliciteerd!

1 like

Mijn beste,

Een indrukwekkende verschijning!!
Wát een schitterende wijzerplaat!! Betoverend!!
Mijn complimenten!!
Als een sieraad voor om de pols!!
Ik wens je er een sprankelende tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Wat een fantastisch mooi horloge! Gefeliciteerd met deze prachtige aanschaf!

1 like

Deze is meer dan mooi!
Supermooi.

1 like

Prachtig horloge! :heart_eyes:Geniet ervan :+1:

1 like

Ook hier onwijs gefeliciteerd!!! :smiling_face_with_three_hearts::heart::heart_eyes:

1 like

Prachtig horloge! Geniet ervan!!

1 like

Proficiat met deze schitterende nieuwe aanwinst!

1 like

Über cool. Gefeliciteerd

1 like

Wow, gewoon wow.

1 like

Wow, dat is een mooie zeg! :+1:

1 like

Heerlijk dat dit ellenlange epistel nu eindelijk positief is afgerond. Met veel engelengeduld van jouw kant…en een luisterend oor van mij. :laughing: En ze is werkelijk beeldschoon Hans. :ok_hand: Wat een wijzerplaat en uurwerk.

5 likes

Fenomenaal. Geniet ervan!

1 like

Praaaachtig. Foto van uurwerk wordt gewaardeerd.

1 like

Een handgewonden Spring Drive GS??? Vind je dat geen schizofreen concept? Een beetje als een trapauto met een elektronische derailleur in de carrosserie van een Citroën DS…
Ook wel grappig dat een handgewonden Spring Drive nou net de enige Spring Drive is waarbij het wél nuttig kan zijn om de power reserve te zien…

Kortom: jaloersmakend mooi horloge!

2 likes

Pfff werkelijk waar een pracht stuk! Gefeliciteerd

1 like