NA (Grand) Seiko SLA033 Uemura / Willard

Heel mooi, proficiat met de aankoop.
Ik betrap me er nog steeds op dit horloge te overwegen. Elke keer als er eentje ‘voorbij’ komt op dit of andere fora kijk ik naar wat er te koop is.
En dit is toch echt een ‘klopper’ van een kast.

Maar hier blijkt toch nog maar eens, rationele overwegingen worden overboord gekiept als het hart spreekt. Of eigenlijk, rationele overwegingen worden ‘aangepast’ zodat het ‘net kan’.

En zo hoort het ook, toch?

2 likes

Mooi, man! Gefeliciteerd met deze stoere duiker!

1 like

Nou ja ‘net kan’, foto’s zijn altijd lastig. Zoals Tim Mosso van Watchbox altijd zegt: 'when looking from above, I can just see the strap going around the wrist, so this watch can be worn from wrist sizes 13 centimeters and up" :slight_smile:

Nee, 13cm zou ik niet aanraden, maar het horloge draag toch heel anders dan een diameter van 45mm zou doen vermoeden.

1 like

Veel plezier ervan :grin:

1 like

Nice! Mooie klok!

1 like

Gefeliciteerd !
Prachtig horloge top.

1 like

Nu ik hem voor de 2e dag om heb moet ik zeggen dat ik de wijzers misschien wel het minste punt van het ontwerp vind. Ik snap dat ze historisch verantwoord zijn. Maar om het echt een Grand Seiko kwaliteit horloge te kunnen hebben laten zijn, zouden de wijzers wat meer karakter moeten hebben gehad. Ik vind die van de SBGA229 heel sterk, misschien weer wat ‘over the top’, maar hier leggen ze het af tegen de kast, de bezel, de indices. Het lijken ietwat stukjes blik, ze hadden van mij wat meer massa en diepte mogen hebben.

Ik heb dat ook altijd bij de SBGW231 met dat knikje in de wijzers, die mij altijd wat blikkig overkomen. Er is daarvan een gouden versie, de SBGW008, die de echte vlakke Grand Seiko wijzervorm heeft. Die ziet er sterker uit dan de SBGW038, de nieuwere gouden versie met weer de wat blikkige wijzervorm met het knikje halverwege.

Hij draagt compacter dan de 45mm denk ik omdat de zwarte inlay van de bezel maar 38mm is.

Gefeliciteerd met je meer dan mooie aanwinst.
Staat bij mij ook hoog het hebben lijstje. :wink:

Pic or it didn’t happen. :slight_smile:

Ik overweeg op het moment het bestellen van een zwarte rubberen band van Baltic voor op mijn SPB153. Da’s de enige comfortabele rubberen band die ik ooit bij een horloge heb gekregen, die bij de Baltic Aquascaphe GMT. Ik heb 'm in het blauw, maar hij is er in het zwart.

Ik had toevallig laatst een zwart alligator 19mm Omega bandje overgenomen. In werkelijkheid is het wat matter zwart dan op de foto en past het mooi bij de wijzerplaat en bezel vind ik. Ok, hij vult de lugspace niet zo mooi als de rubber fabrieksband, maar dit draagt voor mij comfortabeler. Al is het horloge wel wat meer top heavy dan een dresser…

1 like

Prachtig, maar ik mis toch een beetje de lume op 3 uur :wink:

Heel veel draagplezier!

1 like

Hele mooie aanwinst! Veel draagplezier gewenst :sunglasses:

1 like

Als dat zo is zou ik niet twijfelen met deze, komt met de grote koffer en duikerzaklamp en is nog zo goed als helemaal nieuw. En met nog 2 extra bandjes erbij. Prijs is onderhandelbaar:

2 likes

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst :slight_smile:
Leuke duiker voor de aankomende zomer, kan hij mooi gaan flaneren :stuck_out_tongue:

1 like

Bedankt voor de tip !

1 like

Het uurwerk in de SLA033 is het Seiko 8L35 caliber. Daarvan wordt gezegd dat het een minder mooi afgewerkte en niet gereguleerde versie is van het Grand Seiko 9S55 caliber. Maar er blijken twee versies te zijn. De 8L35A en de 8L35B. In de SLA033 zit de 8L35B versie. En die blijkt wel mooi afgewerkt te zijn. En bovendien loopt hij nu al dagen op +5sec/dag. Binnen chronometer spec, dus dat ‘niet gereguleeerd’ zijn is ook al geen probleem.

8L35A:

8L35B:

4 likes

Mooie na :ok_hand: :ok_hand: gefeliciteerd

Proficiat met deze mooie aanwinst, veel draagplezier!

Een lumeshot. Apart om te bedenken dat de lume de hele dag door straalt, zolang er licht op valt in elk geval.

1 like